4. TEMA: KONSER ETKİNLİKLERİ
SAB10. Müziksel Söyleme
KB2.15. Yansıtma
E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven), E2.2. Sorumluluk, E2.3. Girişkenlik, E3.5. Açık Fikirlilik
SDB1.2.Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme), SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB2.3. Sosyal Farkındalık
D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D7. Estetik
OB5. Kültür Okuryazarlığı, OB9. Sanat Okuryazarlığı
KOREP.3.4.1. Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemini yansıtabilme
a) Katıldığı Türk müziği etkinlikleri ile ilgili deneyimlerini gözden geçirir.
b) Katıldığı Türk müziği etkinlikleri ile ilgili deneyimlerinden hareketle çıkarım yapar.
c) Ulaştığı çıkarımları değerlendirir.
KOREP.3.4.2. Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilme
a) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylemeye hazırlanır.
b) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken müziksel bileşenleri uygular.
Türk Müziği Etkinliklerine Katılmanın Önemi
Konser Etkinlikleri
konser, konser izleme, konser verme, müzik etkinlikleri
Öğrenme çıktıları, öz değerlendirme formu ve performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Öğrencilerin koro, konser ve müzik etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir. Öğrencilerin 3. sınıf koro ve repertuvar dersine ait eserleri konserde söyleyebilmek için yeterli ses aralığına sahip olduğu kabul edilmektedir.
Öğrencilerin konser izleme ve konser verme ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde öğrencilere “Sizce bir konseri izlerken nelere dikkat etmeliyiz? Bir konser vermek için sırasıyla hangi hazırlıkları yapmalıyız?” gibi sorular sorulabilir.
Öğrencilerin kendi yaşantılarından yararlanarak izleyici olarak katıldıkları bir Türk müziği konseriyle ilgili gözlemlerini, duygu ve düşüncelerini paylaşmaları istenebilir. Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemini açıklamaya yönelik öğrenme çıktısıyla bir köprü kurulabilir. Öğrencilerden günlük yaşantılarında korist ya da solist olarak katıldıkları bir koro konserinde şarkı söylerken yaşadıkları deneyimlerini, duygu ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir. Yeni düzenlenecek bir konsere katılmanın öğrenciler için neler ifade edebileceğine yönelik soru-cevap tekniği uygulanabilir.
KOREP.3.4.1
Öğrencilerin farklı Türk müziği icra ortamlarını, müzik türlerini, çalgıları tanıyabilmeleri, repertuvarlarını zenginleştirmeleri ve konser etkinlikleri gerçekleştirmeleri konusunda motive olmaları için onlara müzik etkinliklerine katılmalarının önemi vurgulanır (E3.5, D7.3, D3.1, SDB1.2). Öğrencilerin çevrelerinde (okul, mahalle, ilçe, il) düzenlenen müzik etkinlikleriyle ilgili deneyimlerini ifade etmeleri sağlanır (E2.3, OB5, SDB2.3). Deneyimlerinden yola çıkarak Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemi ile ilgili çıkarım yapmaları beklenir (SDB2.1). Öğrencilerin Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemi ile ilgili çıkarımlarını arkadaşlarıyla paylaşarak değerlendirmeleri beklenir (D4.2). Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.
KOREP.3.4.2
Öğrencilerin öz güvenlerini desteklemek amacıyla koro ve repertuvar dersine ait eserleri sunmalarına yönelik sınıf korosu konseri düzenlenir (E1.5, OB9). Bütün öğrencilerin bu etkinlikte görev almaları beklenir (D3.4, SDB2.2). Etkinlik için gerekli provalar ve çalışmalar yapılır. Öğrencilerin konsere başlamadan önce bedensel esneme, nefes ve ses açma çalışmaları ile hazırlık yapmaları sağlanır (D3.2). Konserde eserleri seslendirirken birlikte söyleme kurallarına uymak, nefes yerlerine dikkat etmek, anlamsal bütünlüğü bozmadan söylemeye özen göstermek gibi uygun söyleme tekniklerini kullanmaları gerektiği vurgulanır. Öğrencilerin konserde eserleri müziksel bileşenlerine uygun şekilde söylemeleri sağlanır (E2.2). Konser sonrasında sınıfta konser ile ilgili işitsel ve görsel materyaller paylaşılarak öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanabilir (SDB2.1, TAB1). Öğrencilere koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.
Öğrencilerin katıldıkları Türk müziği koro konserlerine ilişkin konser programları, afişleri, biletleri gibi materyallerden koleksiyon yapmaları istenebilir. Öğrencilerin düzenlenecek sınıf korosu konserinde kendi belirleyeceği bir Türk müziği eserini solo olarak söylemeleri sağlanabilir.
Öğrencilerin okulda düzenlenecek Türk müziği etkinliklerini takip etmeleri ve bu etkinlikleri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir. Öğrencilerin seçilecek daha kolay bir Türk müziği eserini önce sınıf içindeki koro çalışmalarında daha sonra da düzenlenecek olan konser etkinliğinde söylemeleri sağlanabilir.


