4. TEMA: KONSER ETKİNLİKLERİ
SAB10. Müziksel Söyleme
KB1. Temel Beceriler
E1.1. Merak, E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven), E2.2. Sorumluluk, E2.3. Girişkenlik, E3.2. Odaklanma, E3.5. Açık Fikirlilik
SDB1.2. Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme), SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB2.3. Sosyal Farkındalık
D3. Çalışkanlık
OB5. Kültür Okuryazarlığı, OB9. Sanat Okuryazarlığı
KOREP.2.4.1. Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemini açıklayabilme
KOREP.2.4.2. Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilme
a) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylemeye hazırlanır.
b) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken müziksel bileşenleri uygular.
Türk Müziği Etkinliklerine Katılmanın Önemi
Konser Etkinlikleri
konser, konser izleme, konser verme, müzik etkinlikleri
Öğrenme çıktıları, gözlem formu ve performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Öğrencilerin koro, konser ve müzik etkinlikleri hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir. Öğrencilerin 2. sınıf koro ve repertuvar dersine ait eserleri konserde söyleyebilmek için yeterli ses aralığına sahip olduğu kabul edilmektedir.
Öğrencilerin konser izleme ve konser verme ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde öğrencilere “Sizce bir konseri izlerken nelere dikkat etmeliyiz? Sınıfımızla beraber konser verirken dikkat etmemiz gereken kurallar ve davranışlar nelerdir?” gibi sorular sorulabilir.
Öğrencilerin kendi yaşantılarından yararlanarak izleyici olarak katıldıkları bir Türk müziği konseriyle ilgili gözlemlerini, duygu ve düşüncelerini paylaşmaları istenebilir. Öğrencilerden günlük yaşantılarında korist ya da solist olarak katıldıkları bir koro konserinde şarkı söylerken yaşadıkları deneyimlerini, duygu ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir. Yeni düzenlenecek bir konsere katılmanın öğrenciler için neler ifade edebileceğine yönelik soru-cevap tekniği uygulanabilir.
KOREP.2.4.1
Öğrencilere dijital kaynaklardan yararlanarak Türk müziği eserleri seslendirilen konser videoları izletilir (TAB1). Öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1, E3.2). Öğrencilere katıldıkları müzik etkinlikleri ile ilgili deneyimlerini ifade etmelerini sağlayacak sorular sorulur (E3.5, SDB2.1). Öğrencilere müzik etkinliklerine katılmanın repertuvarlarını zenginleştirmeleri, icra ortamlarını, müzik türlerini, çalgıları tanıyabilmeleri açısından önemli olduğu vurgulanır (SDB1.2). Öğrencilerden çevrelerinde (okul, mahalle, ilçe, il) düzenlenen müzik etkinliklerine dinleyici ve izleyici olarak katılmaları istenebilir (E2.3, OB5, SDB2.3). Süreç, gözlem formu kullanılarak değerlendirilebilir.
KOREP.2.4.2
Öğrencilerin öz güvenlerini desteklemek amacıyla koro ve repertuvar dersine ait eserleri sunmalarına yönelik sınıf korosu konseri düzenlenir (E1.5, OB9). Bütün öğrencilerin bu etkinlikte görev almaları beklenir (D3.4, SDB2.2). Etkinlik için gerekli provalar ve çalışmalar yapılır. Öğrencilerin konsere başlamadan önce bedensel esneme, nefes ve ses açma çalışmaları ile hazırlık yapmaları sağlanır (D3.2). Konserde eserleri seslendirirken birlikte söyleme kurallarına uymak, nefes yerlerine dikkat etmek ve anlamsal bütünlüğü bozmadan söylemeye özen göstermek gibi uygun söyleme tekniklerini kullanmaları gerektiği vurgulanır. Öğrencilerin konserde eserleri müziksel bileşenlerine uygun şekilde söylemeleri sağlanır (E2.2). Konser sonrasında sınıfta konser ile ilgili işitsel ve görsel materyaller paylaşılarak öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanabilir (SDB2.1, TAB1). Öğrencilere koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir.
Öğrencilerin katıldıkları Türk müziği koro konserlerine ilişkin konser programları, afişleri, biletleri gibi materyallerden koleksiyon yapmaları istenebilir. Öğrencilerin düzenlenecek sınıf korosu konserinde kendi belirleyecekleri bir Türk müziği eserini solo olarak söylemeleri sağlanabilir.
Öğrencilerin okulda düzenlenecek Türk müziği etkinliklerini takip etmeleri ve bu etkinlikleri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir. Öğrencilerin seçilecek daha kolay bir Türk müziği eserini önce sınıf içindeki koro çalışmalarında daha sonra da düzenlenecek olan konser etkinliğinde söylemeleri sağlanabilir.


