T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin yaş gruplarına göre oluşan koro türlerinin özelliklerini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Kavramsal Beceriler

KB1. Temel Beceriler

Eğilimler

E1.1. Merak, E3.8. Soru Sorma

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.1. İletişim

Değerler

D3. Çalışkanlık

Okuryazarlık Becerileri

OB4. Görsel Okuryazarlık

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik
Beceriler Arası İlişkiler
TAB1. Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.2.1.1. Yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini açıklayabilme

İçerik Çerçevesi

Yaşa Göre Oluşan Koro Türleri

Anahtar Kavramlar

çocuk korosu, gençlik korosu, yetişkin korosu

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktısı, performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin koro kavramını bildikleri kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin çocuk korosu, gençlik korosu, yetişkin korosu ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde koro kavramını ve koro çalışmalarının işleyişini anlamalarına yönelik soru-cevap tekniği kullanılabilir. Koroların farklı türlerde olabileceği bilgisinden yola çıkarak öğrencilere yaş gruplarına göre farklı türlerde koroların olup olmadığına yönelik sorular yöneltilebilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin kendi yaşantılarından yararlanarak daha önce dinleyici olarak katıldıkları koro konserlerindeki koro üyelerinin hangi yaş grubundan olduğu sorulabilir. Katıldıkları koro konseriyle ilgili deneyimlerini sınıfta paylaşmaları istenerek öğrenme çıktısıyla bir köprü kurulabilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.2.1.1
Soru-cevap tekniğiyle öğrencilerin koronun tanımına yönelik bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Yaş gruplarına göre oluşan, “çocuk korosu”, “gençlik korosu”, "yetişkin korosu” gibi koro türleri ile ilgili sınıfta çeşitli görsel, işitsel ve görüntülü materyaller paylaşılarak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1, OB4, TAB1). Paylaşılan her materyalin ardından kısa bir açıklama yapılır ve öğrencilerden ilk izlenimlerini paylaşmaları istenebilir. “Sizce izlediğiniz koroların yaş grubu açısından birbirinden farkı nedir? Çocuk korosunun diğer korolardan farkı nedir? Gençlik korosunun diğer korolardan farkı nedir? Yetişkin korosunun diğer korolardan farkı nedir?” gibi sorular sorularak öğrencilerin yaş gruplarına göre oluşan koro türleri ile ilgili düşüncelerini sınıf içinde ifade etmeleri beklenir (D3.3, E3.8, SDB2.1). Sonra bu koroların özellikleri açıklanır. Öğrencilere yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrenciler yaşadıkları il veya ilçede çeşitli kurumlar bünyesinde faaliyet gösteren çocukkorolarında görev almaya yönlendirilebilir.

Destekleme

Öğrencilerin yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini kavramalarına yönelik daha fazla görüntülü materyal kullanılarak, hazır bilgi kartları verilerek süreç desteklenebilir.