1. TEMA: KOROYU TANIYALIM
KB1. Temel Beceriler
E1.1. Merak, E3.8. Soru Sorma
SDB2.1. İletişim
D3. Çalışkanlık
OB4. Görsel Okuryazarlık
KOREP.2.1.1. Yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini açıklayabilme
Yaşa Göre Oluşan Koro Türleri
çocuk korosu, gençlik korosu, yetişkin korosu
Öğrenme çıktısı, performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Öğrencilerin koro kavramını bildikleri kabul edilmektedir.
Öğrencilerin çocuk korosu, gençlik korosu, yetişkin korosu ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde koro kavramını ve koro çalışmalarının işleyişini anlamalarına yönelik soru-cevap tekniği kullanılabilir. Koroların farklı türlerde olabileceği bilgisinden yola çıkarak öğrencilere yaş gruplarına göre farklı türlerde koroların olup olmadığına yönelik sorular yöneltilebilir.
Öğrencilerin kendi yaşantılarından yararlanarak daha önce dinleyici olarak katıldıkları koro konserlerindeki koro üyelerinin hangi yaş grubundan olduğu sorulabilir. Katıldıkları koro konseriyle ilgili deneyimlerini sınıfta paylaşmaları istenerek öğrenme çıktısıyla bir köprü kurulabilir.
KOREP.2.1.1
Soru-cevap tekniğiyle öğrencilerin koronun tanımına yönelik bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Yaş gruplarına göre oluşan, “çocuk korosu”, “gençlik korosu”, "yetişkin korosu” gibi koro türleri ile ilgili sınıfta çeşitli görsel, işitsel ve görüntülü materyaller paylaşılarak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1, OB4, TAB1). Paylaşılan her materyalin ardından kısa bir açıklama yapılır ve öğrencilerden ilk izlenimlerini paylaşmaları istenebilir. “Sizce izlediğiniz koroların yaş grubu açısından birbirinden farkı nedir? Çocuk korosunun diğer korolardan farkı nedir? Gençlik korosunun diğer korolardan farkı nedir? Yetişkin korosunun diğer korolardan farkı nedir?” gibi sorular sorularak öğrencilerin yaş gruplarına göre oluşan koro türleri ile ilgili düşüncelerini sınıf içinde ifade etmeleri beklenir (D3.3, E3.8, SDB2.1). Sonra bu koroların özellikleri açıklanır. Öğrencilere yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir.
Öğrenciler yaşadıkları il veya ilçede çeşitli kurumlar bünyesinde faaliyet gösteren çocukkorolarında görev almaya yönlendirilebilir.
Öğrencilerin yaş gruplarına göre oluşan koro türlerini kavramalarına yönelik daha fazla görüntülü materyal kullanılarak, hazır bilgi kartları verilerek süreç desteklenebilir.


