2. TEMA: REZONANS
KB1. Temel Beceriler
E1.1. Merak
SDB2.1. İletişim
D3. Çalışkanlık
OB4. Görsel Okuryazarlık, OB1. Bilgi Okuryazarlığı
BSE.7.2.1. Rezonans bölgelerinin isimlerini sayabilme
BSE.7.2.2. Rezonans bölgelerini bedeninde işaret edebilme
Rezonans Bölgelerinin İsimleri
Rezonans Bölgelerinin Yerleri
burun boşlukları, damak, yumuşak damak
Öğrenme çıktıları, performans görevi, kavram haritası, Frayer modeli, gözlem formu ve kontrol listesi ile değerlendirilebilir. Öğrencilere rezonans bölgeleri ile ilgili açıklayıcı bir görsel materyal hazırlayabilecekleri performans görevi verilebilir.
Öğrencilerin rezonans bölgeleri ile ilgili ses çalışmaları yaptığı kabul edilmektedir
Rezonans bölgeleri ile ilgili hangi çalışmaları yaptığı sorularak öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyeleri belirlenebilir.
Öğrencilerden iki dudağının arasına kalem koyarak ”f, h, k, m” seslerini söylemeleri istenebilir. Bu çalışma sayesinde ağız doluyken ses üretmenin zorluğunu ve rezonans bölgelerini fark ederek günlük yaşantıları ile köprü kurmaları sağlanabilir.
BSE.7.2.1
Rezonans bölgelerinin neler olduğu sorularak konuya ilişkin merak oluşturulur (E1.1). Öğrenciler tarafından öğretmenin yönelttiği sorular cevaplandırılırken duygu ve düşünceler ifade edilebilir (SDB2.1). Etkin dinleme yapılarak, sözlü etkileşim sağlanarak rezonans bölgelerinin isimleri sayılabilir. Çeşitli görsel materyaller üzerinden rezonans bölgelerinin görüntüsü incelenebilir (OB4). Böylelikle öğrencilerin görsel materyallerdeki rezonans bölgelerinin görüntüsünü algılayarak (OB1) bu bölgelerin isimlerini (yumuşak damak, damak, burun boşlukları) söylemeleri sağlanabilir. Öğrencilere rezonans bölgeleri ile ilgili açıklayıcı görsel materyal hazırlamaya yönelik performans görevi verilir. Kavram haritası ile öğrencilerin rezonans bölgelerini tanıma becerisi değerlendirilebilir. Frayer modeli kullanılarak her bir rezonans bölgesi, özellikleri, ona örnek olanlar ve olmayanlarla kavramsal bilgileri gözden geçirilebilir.
BSE.7.2.2
Çeşitli görsel materyaller üzerinden rezonans bölgeleri incelenerek ortak özellikler belirlenebilir (OB4, KB2.9). Öğrencilerden rezonans bölgelerini bedeninde göstermesi istenebilir. Böylelikle öğrenciler rezonans bölgelerini tanır ve görseli bağlamdan kopmadandönüştürüp, kendi ifadeleriyle rezonans bölgelerini bedeninde işaret ederek çalışmalarda aktif rol alırlar (D3.4, OB4). Süreç, gözlem formu, öz değerlendirme formu, değerlendirme soruları ve kontrol listesi ile değerlendirilebilir.
Öğrencilerden rezonans bölgelerini gösteren çeşitli görsel materyaller hazırlamaları istenebilir.
Öğrencilere rezonans bölgelerini gösteren çeşitli videolar izletilebilir


