T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Rezonans bölgelerinin isimlerine ve vücuttaki yerine yönelik belirlenen öğrenme çıktılarına ulaşmak amaçlanmaktadır.
Ders Saati
2
Kavramsal Beceriler

KB1. Temel Beceriler

Eğilimler

E1.1. Merak

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.1. İletişim

Değerler

D3. Çalışkanlık

Okuryazarlık Becerileri

OB4. Görsel Okuryazarlık, OB1. Bilgi Okuryazarlığı

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik, Fen Bilimleri, Türkçe, Koro ve Repertuvar
Beceriler Arası İlişkiler
KB2.9. Genelleme
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

BSE.7.2.1. Rezonans bölgelerinin isimlerini sayabilme
BSE.7.2.2. Rezonans bölgelerini bedeninde işaret edebilme

İçerik Çerçevesi

Rezonans Bölgelerinin İsimleri
Rezonans Bölgelerinin Yerleri

Anahtar Kavramlar

burun boşlukları, damak, yumuşak damak

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktıları, performans görevi, kavram haritası, Frayer modeli, gözlem formu ve kontrol listesi ile değerlendirilebilir. Öğrencilere rezonans bölgeleri ile ilgili açıklayıcı bir görsel materyal hazırlayabilecekleri performans görevi verilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin rezonans bölgeleri ile ilgili ses çalışmaları yaptığı kabul edilmektedir

Ön Değerlendirme Süreci

Rezonans bölgeleri ile ilgili hangi çalışmaları yaptığı sorularak öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyeleri belirlenebilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerden iki dudağının arasına kalem koyarak ”f, h, k, m” seslerini söylemeleri istenebilir. Bu çalışma sayesinde ağız doluyken ses üretmenin zorluğunu ve rezonans bölgelerini fark ederek günlük yaşantıları ile köprü kurmaları sağlanabilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

BSE.7.2.1 
Rezonans bölgelerinin neler olduğu sorularak konuya ilişkin merak oluşturulur (E1.1). Öğrenciler tarafından öğretmenin yönelttiği sorular cevaplandırılırken duygu ve düşünceler ifade edilebilir (SDB2.1). Etkin dinleme yapılarak, sözlü etkileşim sağlanarak rezonans bölgelerinin isimleri sayılabilir. Çeşitli görsel materyaller üzerinden rezonans bölgelerinin görüntüsü incelenebilir (OB4). Böylelikle öğrencilerin görsel materyallerdeki rezonans bölgelerinin görüntüsünü algılayarak (OB1) bu bölgelerin isimlerini (yumuşak damak, damak, burun boşlukları) söylemeleri sağlanabilir. Öğrencilere rezonans bölgeleri ile ilgili açıklayıcı görsel materyal hazırlamaya yönelik performans görevi verilir. Kavram haritası ile öğrencilerin rezonans bölgelerini tanıma becerisi değerlendirilebilir. Frayer modeli kullanılarak her bir rezonans bölgesi, özellikleri, ona örnek olanlar ve olmayanlarla kavramsal bilgileri gözden geçirilebilir.

BSE.7.2.2
Çeşitli görsel materyaller üzerinden rezonans bölgeleri incelenerek ortak özellikler belirlenebilir (OB4, KB2.9). Öğrencilerden rezonans bölgelerini bedeninde göstermesi istenebilir. Böylelikle öğrenciler rezonans bölgelerini tanır ve görseli bağlamdan kopmadandönüştürüp, kendi ifadeleriyle rezonans bölgelerini bedeninde işaret ederek çalışmalarda aktif rol alırlar (D3.4, OB4). Süreç, gözlem formu, öz değerlendirme formu, değerlendirme soruları ve kontrol listesi ile değerlendirilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerden rezonans bölgelerini gösteren çeşitli görsel materyaller hazırlamaları istenebilir.

Destekleme

Öğrencilere rezonans bölgelerini gösteren çeşitli videolar izletilebilir