1. TEMA: ZİNDELİK VE FİZİKSEL AKTİVİTE
BEOSAB6. Fiziksel Uygunluk Sağlama
-
E1.3. Azim ve Kararlılık
SDB2.2. İş Birliği
D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk
-
BES.12.1.1. Fiziksel uygunluk bileşenlerinden koordinasyonu sağlayabilme
a) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden koordinasyonu açıklar.
b) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden koordinasyonu içeren hareketleri uygular.
c) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden koordinasyonu geliştirir.
BES.12.1.2. Fiziksel uygunluk bileşenlerinden çabukluğu sağlayabilme
a) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden çabukluğu açıklar.
b) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden çabukluğu içeren hareketleri uygular.
c) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden çabukluğu geliştirir.
Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinden Koordinasyon
Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinden Çabukluk
çabukluk, koordinasyon
Bu temadaki öğrenme çıktıları; akran değerlendirme formu, öz değerlendirme formu, dereceli puanlama anahtarı ve performans görevi ile değerlendirilebilir.
Koordinasyonun geliştirilmesine yönelik çalışmalar akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Çabukluğun geliştirilmesine yönelik çalışmalar öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Çabukluğu artıracak bir egzersiz programı hazırlamaları performans görevi olarak verilebilir. Performans görevi; antrenman sıklığı, antrenman süresi, dinlenme aralığı, antrenman şiddeti vb. ölçütler kullanılarak oluşturulan dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.
Koordinasyon ile ilgili temel düzeyde bilgi ve becerilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Çabuklukla ilgili temel düzeyde bilgi ve beceri sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Sportif faaliyetlerde koordinasyonun önemine ilişkin açık uçlu sorular sorulabilir.
Sportif faaliyetlerde çabukluğun önemine ilişkin açık uçlu sorular sorulabilir.
Günlük hayatta el-göz koordinasyonu gerektiren becerilere örnekler vermeleri istenebilir.
Günlük hayatta çabukluğun sağladığı avantajlara yönelik fikir yürütmeleri istenebilir.
BES.12.1.1.
Öğrencilere “Vücudunuzun uyum içinde gerçekleştirdiği hareketler neler olabilir?”, “Yaş, boy, kilo vb. faktörlerin koordinasyon gelişimine etkileri neler olabilir?” vb. sorular  sorulur. Öğrencilere çeşitli spor branşlarında koordinasyon geliştirici çalışmalarla ilgili beyin fırtınası yaptırılır. Geri bildirimlerden hareketle koordinasyonu açıklamaları sağlanır. Öğrenciler, iş  birliği yaparak okul bahçesinin çeşitli yerlerine antrenman merdiveni, atlama ipi, slalom takımı, çember vb. malzemelerden farklı koordinasyon çalışması için istasyonlar hazırlar (SDB2.2, D3.4). Öğrenciler etkinlik öncesi hafif tempolu koşu, yürüme vb. ısınma hareketleri yapar. Sınıf mevcuduna göre gruplar oluşturulur ve her grup bir lider seçer. Her istasyona bir numara verilir ve verilen numaralar masa tenisi toplarının üzerine yazılır. Numaraların yazılı olduğu toplar torbaya atılır. Öğrenciler, istasyonlardaki koordinasyon çalışmalarını öğretmen rehberliğinde bir kez uygular. Grup liderleri istasyon numaralarının yer aldığı torbadan bir top çeker ve grup, belirlenen istasyondaki koordinasyon çalışmalarını yapar. Çalışmalar esnasında öğrencilere yapıcı geri bildirimler verilir. Grupların yer değiştirerek tüm istasyonlardaki çalışmaları yapması sağlanır. Öğrenciler, koordinasyon becerilerini geliştirebilmek için süre ve tekrar  sayısını artırarak çalışmalara devam eder (E1.3). Öğrenciler etkinliğin ardından esneme hareketleri yaparak vücutlarını soğuturlar. Öğrencilerin koordinasyona ilişkin çalışmaları öz  değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
BES.12.1.2.
Öğrencilere “Farklı dirençlere karşı vücut konumunuzu ve yönünüzü değiştirerek hızlı bir şekilde yapabileceğiniz hareketler neler olabilir?”, “Çabukluk sporculara hangi avantajları sağlayabilir?” vb. sorular sorulur. Verilen cevaplardan hareketle öğrencilerin tartışma yoluyla çabukluğu açıklamaları sağlanır. Öğrenciler, etkinlik öncesi ısınmak için hafif tempolu koşar. Öğrenciler ikişerli eşleşir. Eşler, çömelik duruş, bank duruşu, uzun oturuş vb. duruşlardan birinde beklerken eşlerden birinin komutuyla sağa, sola, öne, arkaya koşar (BEOSAB7, SDB2.2).  Çalışma, eşlerin duruşları ve komut verme sıraları değiştirilerek devam ettirilir. Çabukluk çalışmaları aletler (antrenman merdiveni, slalom çubuğu, vb.) kullanılarak farklılaştırılır. Yapılan  çalışmaların süreleri, tekrar sayıları ve zorluk seviyeleri artırılarak çabukluğun geliştirilmesi sağlanır (D4.1). Öğrenciler etkinliklerin ardından esneme hareketleri ve hafif tempolu koşularla  vücutlarını soğutur. Çabukluğun geliştirilmesine yönelik çalışmalar öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir. Öğrencilere çabukluğu geliştirebilecek bir egzersiz programı hazırlaması  performans görevi olarak verilebilir. Performans görevi dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.
Koordinasyon çalışmalarını içeren bir antrenman planı hazırlaması istenebilir.
Seçeceği spor branşına özgü çabukluk çalışmalarını içeren bir program hazırlaması istenebilir.
İleri-geri, sağa-sola tek ayakla ve çift ayakla sıçrama hareketlerini öğretmen/akran desteğiyle yapması istenebilir.
Hızlı bir şekilde yüksek diz çekme hareketi yapması istenebilir.


