1. TEMA: KOROYU TANIYALIM
KB2.6. Bilgi Toplama
E1.1. Merak
SDB2.1. İletişim, SDB2.2.İş Birliği
D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk
OB1. Bilgi Okuryazarlığı
KOREP.8.1.1. Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.
KOREP.8.1.2. Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.
KOREP.8.1.3. Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.
Türk Halk Müziği Korolarının Tarihçesi
Türk Sanat Müziği Korolarının Tarihçesi
Türkiye’deki Çok Sesli Koroların Tarihçesi
çok sesli koro, ilk koro şefleri, müzik kurumları, Türk halk müziği korosu, Türk sanat müziği korosu, Türkiye’de koro tarihi
Öğrenme çıktısı, doğru yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme sorularından oluşan bir çalışma kâğıdı verilerek değerlendirilebilir. Çalışma kâğıdının değerlendirilmesinde analitik dereceli puanlama anahtarı kullanılabilir.
Öğrencilerin Türk halk müziği, Türk sanat müziği, çok sesli müzik hakkında bilgi sahibi oldukları
kabul edilmektedir. Öğrencilerin koro, müzik kültürü ve müzik tarihiyle ilgili ön bilgilere sahip oldukları ve öngörülen yeterliliğe ulaştıkları kabul edilmektedir.
Öğrencilerin Türk halk müziği korolarının, Türk sanat müziği korolarının ve Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesini açıklayabilmeleri için müzik tarihine yönelik bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Süreçte hazırlık soruları, materyal ve çeşitli etkinliklerden yararlanılabilir.
Öğrencilerin kendi yaşantılarında okudukları müzik tarihi kitaplarından ya da izledikleri
çeşitli video ve belgesellerden Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve çok sesli müzik korolarının
tarihçesine yönelik edindikleri bilgileri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir.
KOREP.8.1.1
Öğrencilere sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden gruplara ayrılmaları istenir (D4.2, SDB2.2.). Grupların Türk halk müziği korolarının tarihçesini araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir. Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır (OB1). Gruplardan Türk halk müziği korolarının tarihçesiyle ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenmektedir. Grupların farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir. Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kronolojik sırayla kaydetmeleri sağlanır (SBAB1.2). Yapılan çalışmaların değerlendirilmesinde gözlem formu, öğrencilerin gruplarını değerlendirmeleri için grup değerlendirme formu kullanılabilir.
KOREP.8.1.2
Öğrencilere sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden Türk sanat müziği korolarının tarihçesini araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir (D3.2). Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır. Öğrencilerden Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenir. Öğrencilerin farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir (OB1). Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kronolojik sırayla kaydetmeleri sağlanır (SDB2.1, SBAB1.2). Yapılan çalışmalar performans görevi verilerek değerlendirilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.
KOREP.8.1.3
Öğrencilere sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden gruplara ayrılmaları istenir (D4.2, SDB2.2.). Grupların Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesini araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir. Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır. Gruplardan Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenir. Grupların farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir (OB1). Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kronolojik sırayla kaydetmeleri sağlanır (SBAB1.2). Öğrencilere Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesine yönelik performans görevi verilebilir. Yapılan çalışmalar performans görevi verilerek değerlendirilebilir. Öğrencilerin gruplarını değerlendirmeleri için grup değerlendirme formu kullanılabilir.
Öğrencilerden günümüzde resmî kurumlarda faaliyet gösteren Türk halk müziği koroları,
Türk sanat müziği koroları ve çok sesli müzik korolarıyla ilgili araştırma yapmaları ve araştırma
sonuçlarını arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir.
Destekleme sürecinde Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve çok sesli müzik korolarının tarihçesine yönelik daha fazla görsel, görüntülü ve/veya işitsel materyal öğrencilerle paylaşılabilir.


