T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin Türk halk müziği koroları, Türk sanat müziği koroları ve Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
6
Kavramsal Beceriler

KB2.6. Bilgi Toplama

Eğilimler

E1.1. Merak

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.1. İletişim, SDB2.2.İş Birliği

Değerler

D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk

Okuryazarlık Becerileri

OB1. Bilgi Okuryazarlığı

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
Beceriler Arası İlişkiler
SBAB1.2. Sıralama
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.8.1.1. Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Türk halk müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.
KOREP.8.1.2. Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.
KOREP.8.1.3. Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Türkiye'deki çok sesli koroların tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.

İçerik Çerçevesi

Türk Halk Müziği Korolarının Tarihçesi
Türk Sanat Müziği Korolarının Tarihçesi
Türkiye’deki Çok Sesli Koroların Tarihçesi

Anahtar Kavramlar

çok sesli koro, ilk koro şefleri, müzik kurumları, Türk halk müziği korosu, Türk sanat müziği korosu, Türkiye’de koro tarihi

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktısı, doğru yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme sorularından oluşan bir çalışma kâğıdı verilerek değerlendirilebilir. Çalışma kâğıdının değerlendirilmesinde analitik dereceli puanlama anahtarı kullanılabilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin Türk halk müziği, Türk sanat müziği, çok sesli müzik hakkında bilgi sahibi oldukları
kabul edilmektedir. Öğrencilerin koro, müzik kültürü ve müzik tarihiyle ilgili ön bilgilere sahip oldukları ve öngörülen yeterliliğe ulaştıkları kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin Türk halk müziği korolarının, Türk sanat müziği korolarının ve Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesini açıklayabilmeleri için müzik tarihine yönelik bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Süreçte hazırlık soruları, materyal ve çeşitli etkinliklerden yararlanılabilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin kendi yaşantılarında okudukları müzik tarihi kitaplarından ya da izledikleri
çeşitli video ve belgesellerden Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve çok sesli müzik korolarının
tarihçesine yönelik edindikleri bilgileri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.8.1.1
Öğrencilere sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden gruplara ayrılmaları istenir (D4.2, SDB2.2.). Grupların Türk halk müziği korolarının tarihçesini araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir. Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır (OB1). Gruplardan Türk halk müziği korolarının tarihçesiyle ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenmektedir. Grupların farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir. Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kronolojik sırayla kaydetmeleri sağlanır (SBAB1.2). Yapılan çalışmaların değerlendirilmesinde gözlem formu, öğrencilerin gruplarını değerlendirmeleri için grup değerlendirme formu kullanılabilir.

KOREP.8.1.2
Öğrencilere sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden Türk sanat müziği korolarının tarihçesini araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir (D3.2). Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır. Öğrencilerden Türk sanat müziği korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenir. Öğrencilerin farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir (OB1). Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kronolojik sırayla kaydetmeleri sağlanır (SDB2.1, SBAB1.2). Yapılan çalışmalar performans görevi verilerek değerlendirilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.

KOREP.8.1.3
Öğrencilere sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden gruplara ayrılmaları istenir (D4.2, SDB2.2.). Grupların Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesini araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir. Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır. Gruplardan Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesi ile ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenir. Grupların farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir (OB1). Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kronolojik sırayla kaydetmeleri sağlanır (SBAB1.2). Öğrencilere Türkiye’deki çok sesli müzik korolarının tarihçesine yönelik performans görevi verilebilir. Yapılan çalışmalar performans görevi verilerek değerlendirilebilir. Öğrencilerin gruplarını değerlendirmeleri için grup değerlendirme formu kullanılabilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerden günümüzde resmî kurumlarda faaliyet gösteren Türk halk müziği koroları,
Türk sanat müziği koroları ve çok sesli müzik korolarıyla ilgili araştırma yapmaları ve araştırma
sonuçlarını arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir.

Destekleme

Destekleme sürecinde Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve çok sesli müzik korolarının tarihçesine yönelik daha fazla görsel, görüntülü ve/veya işitsel materyal öğrencilerle paylaşılabilir.