4. TEMA: KONSER ETKİNLİKLERİ
SAB10. Müziksel Söyleme
KB2.15. Yansıtma
E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven), E2.2. Sorumluluk, E2.3. Girişkenlik, E3.5. Açık Fikirlilik
SDB1.2. Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme), SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB2.3. Sosyal Farkındalık
D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D7. Estetik
OB5. Kültür Okuryazarlığı, OB9. Sanat Okuryazarlığı
KOREP.7.4.1. Türk Müziği etkinliklerine katılmanın önemini yansıtabilme
a) Katıldığı Türk müziği etkinlikleri ile ilgili deneyimlerini gözden geçirir.
b) Katıldığı Türk müziği etkinlikleri ile ilgili deneyimlerinden hareketle çıkarım yapar.
c) Ulaştığı çıkarımları değerlendirir.
KOREP.7.4.2. Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilme
a) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylemeye hazırlanır.
b) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken müziksel bileşenleri uygular.
Türk Müziği Etkinliklerine Katılmanın Önemi Konser Etkinlikleri
konser, konser izleme, konser verme, müzik etkinlikleri
Öğrenme çıktıları, performans görevi ve öz değerlendirme formu kullanılarak değerlendirilebilir.
Öğrencilere Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemini açıklayabilmelerine yönelik performans
görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama
anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir
Öğrencilerin koro, konser ve müzik etkinlikleri hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Öğrencilerin 7. sınıf koro ve repertuvar dersine ait eserleri konserde söyleyebilmek için yeterli ses aralığına sahip oldukları kabul edilmektedir.
Öğrencilerin konser izleme ve konser verme ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri
ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini tespit etmek için öğrencilere
“Sizce bir konseri izlerken nelere dikkat edilmelidir? Hangi mekân ve ortamlarda konser
düzenlenebilir?” gibi sorular sorulabilir.
Öğrencilerin izleyici olarak bulundukları bir Türk müziği konseriyle ilgili gözlemlerini, duygu
ve düşüncelerini kendi yaşantılarından da yararlanarak paylaşmaları istenebilir. Öğrencilerden günlük yaşantılarında korist ya da solist olarak katıldıkları bir koro konserinde şarkı söylerken yaşadıkları deneyimlerini, duygu ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir. Yeni düzenlenecek bir konsere katılmanın öğrenciler için neler ifade edebileceğine yönelik soru-cevap tekniği uygulanabilir.
KOREP.7.4.1
Öğrencilerin farklı Türk müziği icra ortamlarını, müzik türlerini, çalgıları tanıyabilmeleri, repertuvarlarını zenginleştirmeleri ve konser etkinlikleri gerçekleştirme konusunda motivasyonlarının artması açısından müzik etkinliklerine katılmalarının önemi vurgulanır (D3.1, D7.3, E3.5, SDB1.2). Öğrencilerin çevrelerinde (okul, mahalle, ilçe, il) düzenlenen müzik etkinlikleriyle ilgili deneyimlerini ifade etmeleri sağlanır (E2.3, OB5). Deneyimlerinden yola çıkarak Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemi ile ilgili çıkarım yapmaları beklenir (SDB2.1). Öğrencilerden Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemi ile ilgili çıkarımlarını arkadaşlarıyla paylaşarak değerlendirmeleri beklenir (D4.2, SDB2.3). Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.
KOREP.7.4.2
Öğrencilerin öz güvenlerini desteklemek amacıyla koro ve repertuvar dersine ait eserleri sunmalarına yönelik sınıf korosu konseri düzenlenir (D4.1, E1.5, OB9). Bütün öğrencilerin bu etkinlikte görev almaları sağlanır (D3.4, SDB2.2). Etkinlik için gerekli provalar ve çalışmalar yapılır. Öğrencilerin konsere başlamadan önce bedensel esneme, nefes ve ses açma çalışmaları ile hazırlık yapmaları sağlanır (D3.2). Konserde eserleri seslendirirken birlikte söyleme kurallarına uymak, nefes yerlerine dikkat etmek ve anlamsal bütünlüğü bozmadan söylemeye özen göstermek gibi uygun söyleme tekniklerini kullanmaları gerektiği vurgulanır. Öğrencilerin konserde eserleri müziksel bileşenlerine uygun şekilde söylemeleri sağlanır (E2.2). Konser sonrasında sınıfta konser ile ilgili işitsel ve görsel materyaller paylaşılarak öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanabilir (SDB2.1, TAB1). Konserin tüm aşamalarını içeren maddelerden oluşan öz değerlendirme formu kullanılarak öğrencilerden kendilerini değerlendirmeleri istenebilir.
Öğrencilerin katıldıkları Türk müziği koro konserlerine ilişkin konser programları, afişleri, biletleri gibi materyallerden koleksiyon yapmaları istenebilir. Öğrencilerin çalgılarını da kullanarak hem ses hem de çalgı icrasında bulunacakları bir dinleti vermeleri sağlanabilir.
Öğrencilerin okulda düzenlenecek Türk müziği etkinliklerini takip etmeleri ve bu etkinlikleri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir. Öğrencilerin seçilecek kolay bir Türk müziği eserini önce sınıf içindeki koro çalışmalarında, sonra da düzenlenecek olan konser etkinliğinde söylemeleri sağlanabilir.


