T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin Türk müziği etkinliklerine katılmaları ve ders repertuvarındaki eserleri sınıf konserinde seslendirmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
6
Alan Becerileri

SAB10. Müziksel Söyleme

Kavramsal Beceriler

KB2.15.Yansıtma

Eğilimler

E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven), E2.2. Sorumluluk, E2.3. Girişkenlik, E3.5. Açık Fikirlilik

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB1.2. Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme), SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği

Değerler

D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D7. Estetik

Okuryazarlık Becerileri

OB5. Kültür Okuryazarlığı, OB9. Sanat Okuryazarlığı

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik, Sosyal Bilgiler, Türkçe
Beceriler Arası İlişkiler
TAB1. Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.6.4.1. Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemini yansıtabilme
a) Katıldığı Türk müziği etkinlikleri ile ilgili deneyimlerini gözden geçirir.
b) Katıldığı Türk müziği etkinlikleri ile ilgili deneyimlerinden hareketle çıkarım yapar.
c) Ulaştığı çıkarımları değerlendirir.
KOREP.6.4.2. Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilme
a) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylemeye hazırlanır.
b) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Koro eserlerini sınıf korosu konserinde söylerken müziksel bileşenleri uygular.

İçerik Çerçevesi

Türk Müziği Etkinliklerine Katılmanın Önemi
Konser Etkinlikleri

Anahtar Kavramlar

konser, konser izleme, konser verme, müzik etkinlikleri

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktıları; öz değerlendirme formu ve performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin koro, konser ve müzik etkinlikleri hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir. Öğrencilerin 6. sınıf koro ve repertuvar dersine ait eserleri konserde söyleyebilmek için yeterli ses aralığına sahip oldukları kabul edilmektedir

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin konser izleme ve konser verme ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini tespit etmek için öğrencilere “Sizce bir müzik etkinliğini izlerken nelere dikkat etmeliyiz? Bir konser vermek için sırasıyla yapılması gereken hazırlıklar nelerdir?” gibi sorular sorulabilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin kendi yaşantılarından yararlanarak izleyici olarak katıldıkları bir Türk müziği konseriyle ilgili gözlemlerini, duygu ve düşüncelerini paylaşmaları istenebilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.6.4.1
Öğrencilerin farklı Türk müziği icra ortamlarını, müzik türlerini, çalgıları tanıyabilmeleri, repertuvarlarını zenginleştirmeleri ve konser etkinlikleri gerçekleştirme konusunda motivasyonlarının artması açısından müzik etkinliklerine katılmalarının önemi vurgulanır(D3.1, D7.3, E3.5, SDB1.2). Öğrencilerden çevrelerinde (okul, mahalle, ilçe, il) düzenlenen müzik etkinlikleriyle ilgili deneyimlerini ifade etmeleri sağlanır (E2.3, OB5). Deneyimlerinden yola çıkarak Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemi ile ilgili çıkarım yapmaları beklenir (SDB2.1). Öğrencilerin Türk müziği etkinliklerine katılmanın önemi ile ilgili çıkarımlarını arkadaşlarıyla paylaşarak değerlendirmesi beklenir (D4.2). Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.

KOREP.6.4.2
Öğrencilerin öz güvenlerini desteklemek amacıyla koro ve repertuvar dersine ait eserleri sunmalarına yönelik sınıf korosu konseri düzenlenir (E1.5, OB9). Bütün öğrencilerin bu etkinlikte görev almaları beklenir (D3.4, SDB2.2). Etkinlik için gerekli provalar ve çalışmalar yapılır. Öğrencilerin konsere başlamadan önce bedensel esneme, nefes ve ses açma çalışmaları ile hazırlık yapmaları sağlanır (D3.2). Konserde eserleri seslendirirken birlikte söyleme kurallarına uymak, nefes yerlerine dikkat etmek ve anlamsal bütünlüğü bozmadan söylemeye özen göstermek gibi uygun söyleme tekniklerini kullanmaları gerektiği vurgulanır. Öğrencilerin konserde eserleri müziksel bileşenlerine uygun şekilde söylemeleri sağlanır (E2.2). Konser sonrasında sınıfta konser ile ilgili işitsel ve görsel materyaller paylaşılarak öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanabilir (SDB2.1, TAB1). Öğrencilere koro eserlerini sınıf korosu konserinde söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerin katıldıkları Türk müziği koro konserlerine ilişkin konser programları, afişleri, biletleri gibi materyallerden koleksiyon yapmaları istenebilir. Öğrencilerin düzenlenecek sınıf korosu konserinde kendi belirleyeceği bir Türk müziği eserini solo olarak söylemeleri sağlanabilir.

Destekleme

Öğrencilerin okulda düzenlenecek Türk müziği etkinliklerini takip etmeleri ve bu etkinlikleri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir. Öğrencilerin seçilecek daha kolay bir Türk müziği eserini önce sınıf içindeki koro çalışmalarında daha sonra da düzenlenecek olan konser etkinliğinde söylemeleri sağlanabilir