1. TEMA: KOROYU TANIYALIM
KB1. Temel Beceriler
E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven)
SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği
D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D15. Sevgi
OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB2. Dijital Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık, OB5. Kültür Okuryazarlığı
KOREP.6.1.1. Türk halk müziği korolarının özelliklerini açıklayabilme
KOREP.6.1.2. Türk sanat müziği korolarının özelliklerini açıklayabilme
KOREP.6.1.3. Çok sesli müzik korolarının özelliklerini açıklayabilme
Türk Halk Müziği Koroları
Türk Sanat Müziği Koroları
Çok Sesli Müzik Koroları
a capella, ağır semai, bağlama, deyiş, ilahi, kabak kemane, kanun, kaval, ney, oratoryo, semah, şarkı, tambur, teke zortlatması, ut, yürük semai, zeybek
Öğrenme çıktıları; performans görevi ve çalışma kâğıdı kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere Türk halk müziği korolarının özelliklerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Performans görevleri analitik dereceli puanlama anahtarı ve özdeğerlendirme formu kullanılarak değerlendirilebilir.
Öğrencilerin 5. sınıfta koro etkinliklerine katıldıkları kabul edilmektedir. Öğrencilerin Türk halk müziği, Türk sanat müziği, çok sesli müzik hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Öğrencilerin Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve çok sesli müzik koroları ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Koroların farklı türlerde olabileceği bilgisinden yola çıkarak öğrencilere “Sizce seslendirilen eserlerin türüne göre isim alan korolar var mıdır?” sorusu sorulabilir
.
Öğrencilerin kendi yaşantılarında katıldıkları Türk halk müziği, Türk sanat müziği ya da çok sesli müzik koro konserleriyle ilgili gözlemlerini, hangi türde eserlerin söylendiğini, eserlerin isimlerini ve hangi çalgıların koroya eşlik ettiğini sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir. Bu paylaşımların doğrultusunda öğrenme çıktısıyla bir köprü oluşturulabilir.
KOREP.6.1.1
Öğrencilerin daha önce öğrendikleri Türk halk müziği repertuvarında bulunan eserlerle ilgili bilgilerini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenir (D4.2). Basılı, görsel, işitsel, görüntülü materyaller aracılığıyla Türk halk müziği korolarının genel yapısını ve özelliklerini (yöresel tavır, ağız özellikleri, kullanılan çalgılar vb.) açıklamaları sağlanır (OB4, SDB2.1, TAB1). Türk halk müziği korolarında seslendirilen eserlerin (deyiş, semah, teke zortlatması, zeybek vb.) özellikleri ve müziksel bileşenleri hakkında bilgi verilir (OB1). Yapılacak soru-cevap etkinliğiyle Türk halk müziği korolarında seslendirilen eserlerin kültürel bir miras olduğunu fark etmeleri sağlanır (D15.2, OB5). Öğrencilerden Türk halk müziği korolarının özellikleri hakkında edindikleri bilgileri grup ç yardımıyla sınıfta paylaşmaları istenebilir (D3.4, E1.5, OB2, SDB2.2). Öğrencilere Türk halk müziği korolarının özelliklerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.
KOREP.6.1.2
Öğrencilerin daha önce öğrendikleri Türk sanat müziği repertuvarında bulunan eserlerle ilgili bilgilerini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenir (D4.2). Basılı, görsel, işitsel, görüntülü materyaller aracılığıyla Türk sanat müziği korolarının genel yapısını ve özelliklerini (üslup, kullanılan çalgılar vb.) açıklamaları sağlanır (OB4, SDB2.1, TAB1). Öğrencilerin Türk sanat müziği korolarında seslendirilen eserlerin (ağır semai, ilahi, şarkı, yürük semai vb.) özellikleri ve müziksel bileşenlerini fark etmeleri beklenir (OB1). Yapılacak soru-cevap etkinliğiyle Türk sanat müziği korolarında seslendirilen eserlerin kültürel bir miras olduğunu fark etmeleri sağlanır (D15.2, OB5). Öğrencilerden Türk sanat müziği korolarının özellikleri hakkında edindikleri bilgileri grup çalışması yaparak (afiş, sunum vb.) dijital araç gereç yardımıyla sınıfta paylaşmaları istenebilir (D3.4, E1.5, OB2, SDB2.2). Süreç, çalışma kâğıdı kullanılarak değerlendirilebilir.
KOREP.6.1.3
Öğrencilerin öğrendikleri çok sesli müzik repertuvarında bulunan eserlerle ilgili bilgilerini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenir (D4.2). Öğrencilerin basılı, görsel, işitsel, görüntülü materyaller aracılığıyla çok sesli müzik korolarının genel yapısını, özelliklerini, türlerini (a capella, oratoryo, kanon vb.), sayısal oluşumlarını (duette, terzette, quarette vb.) açıklamaları sağlanır (OB4, SDB2.1, TAB1). Çok sesli müzik korolarında seslendirilen eserlerin özellikleri ve müziksel bileşenlerini fark etmeleri beklenir (OB1). Çok sesli korolarda farklı türlerde eserlerin yanında şarkı, türkü gibi Türk müziği eserlerinin de düzenlenerek seslendirildiği vurgulanır. Öğrencilerden çok sesli müzik korolarının özellikleri hakkında edindikleri bilgileri grup çalışması yaparak (afiş, sunum vb.) dijital araç gereç yardımıyla sınıfta paylaşmaları istenebilir (D3.4, E1.5, OB2, SDB2.2). Süreç, çalışma kâğıdı kullanılarak değerlendirilebilir.
Öğrencilerden ders repertuvarı dışındaki bir Türk halk müziği eserini arkadaşlarıyla paylaşmaları ve eserle ilgili bilgileri (tür, yöresel ağız vb.) sunmaları istenebilir. Öğrencilerden ders repertuvarı dışındaki bir Türk sanat müziği eserini arkadaşlarıyla paylaşmaları ve eserle ilgili bilgileri (üslup, tür vb.) sunmaları istenebilir. Öğrencilerden Türkiye’de düzenlenen çok sesli koro festivalleriyle ilgili bir sunum yapmaları istenebilir.
Öğrencilerden Türk halk müziği korolarında kullanılan çalgılarla ilgili poster, afiş gibi materyaller hazırlamaları istenebilir. Öğrencilerden Türk sanat müziği korolarında kullanılan çalgılarla ilgili poster, afiş gibi materyaller hazırlamaları istenebilir. Öğrencilerden çok sesli müzik korolarında seslendirilen türlerle ilgili araştırma yapmaları sağlanabilir.


