T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin üyelerine göre oluşan koro türlerini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
4
Kavramsal Beceriler

KB1. Temel Beceriler

Eğilimler

E1.1. Merak

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.1. İletişim

Değerler

D3. Çalışkanlık

Okuryazarlık Becerileri

OB4. Görsel Okuryazarlık

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik
Beceriler Arası İlişkiler
TAB1. Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.3.1.1. Üyelerine göre koro türlerini açıklayabilme

İçerik Çerçevesi

Üyelerine Göre Koro Türleri

Anahtar Kavramlar

çocuk koroları, erkek koroları, kadın koroları, karma korolar

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktısı, performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere üyelerine göre oluşan koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin koroların farklı türlerde olabileceğini bildikleri kabul edilmektedir

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin çocuk koroları, kadın koroları, erkek koroları, karma korolar ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde koro kavramını ve koro çalışmalarının işleyişini anlamalarına yönelik soru-cevap tekniği kullanılabilir. Koroların farklı türlerde olabileceği bilgisinden yola çıkarak öğrencilere üyelerine göre farklı türlerde koroların olup olmadığına yönelik sorular sorulabilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin günlük yaşantılarında katıldıkları müzik etkinliklerindeki üyelerine göre korolarla ilgili gözlemlerini paylaşmaları istenebilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.3.1.1
Öğrencilere sorular sorularak koronun tanımına yönelik bilgilerini hatırlamaları sağlanır. Üyelerine göre “çocuk korosu”, “kadın korosu”, “erkek korosu”, “karma korolar” gibi koro türleri ile ilgili sınıfta çeşitli görsel, işitsel ve görüntülü materyaller paylaşılarak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (OB4, E1.1, TAB1). Paylaşılan materyallerin ardından kısa bir açıklama yapılır ve öğrencilerden materyallerle ilgili ilk izlenimlerini paylaşmaları istenir. “Sizce izlediğiniz koroların üyelerine göre farklı olmasının sebebi nedir? Çocuk korosunun diğer korolardan farkı nedir? Kadınlar korosunun diğer korolardan farkı nedir? Erkekler korosunun diğer korolardan farkı nedir? Karma koroların diğer korolardan farkı nedir?” gibi sorular sorularak öğrencilerin üyelerine göre oluşan koro türleri ile ilgili düşüncelerini sınıf içinde ifade etmeleri beklenir (D3.3, SDB2.1). Bu koroların özellikleri açıklanır. Öğrencilere üyelerine göre oluşan koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerden dünyadaki veya ülkemizdeki ünlü çocuk koroları, kadın koroları, erkek koroları ve karma korolarla ilgili araştırma yapmaları ve bu araştırmalarını sınıf ortamında arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir. Ayrıca bu korolara ait görüntülü kayıtları sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir. Öğrenciler, yaşadıkları il veya ilçede çeşitli kurumlar bünyesinde faaliyet gösteren çocuk korolarında görev almaya yönlendirilebilir.
 

Destekleme

Öğrencilerin üyelerine göre oluşan koro türlerini kavramalarına yönelik daha fazla görüntülü materyal kullanılır, hazır bilgi kartları verilerek süreç desteklenebilir.