3. TEMA: KORODA SÖYLEYELİM
SAB10. Müziksel Söyleme
E1.1. Merak, E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven), E2.2. Sorumluluk
SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği
D3. Çalışkanlık, D14. Saygı, D16. Sorumluluk, D19. Vatanseverlik
OB5. Kültür Okuryazarlığı
KOREP.2.3.1. İstiklal Marşı’nı saygıyla söyleyebilme
a) İstiklal Marşı’nı saygıyla söylemek için hazırlanır.
b) İstiklal Marşı’nı saygıyla söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) İstiklal Marşı'nı saygıyla söylerken müziksel bileşenleri uygular.
KOREP.2.3.2. Belirli gün ve haftalarla ilgili eserler söyleyebilme
a) Belirli gün ve haftalarla ilgili eserleri söylemeye hazırlanır.
b) Belirli gün ve haftalarla ilgili eserleri söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Belirli gün ve haftalarla ilgili eserleri söylerken müziksel bileşenleri uygular.
KOREP.2.3.3. Okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söyleyebilme
a) Okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söylemeye hazırlanır.
b) Okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söylerken müziksel bileşenleri uygular.
KOREP.2.3.4. Türk müziğinden basit eserleri söyleyebilme
a) Türk müziğinden basit eserleri söylemeye hazırlanır.
b) Türk müziğinden basit eserleri söylerken uygun teknikleri kullanır.
c) Türk müziğinden basit eserleri müziksel bileşenlerine uygun şekilde söyler.
İstiklal Marşı
Belirli Gün ve Haftalarla İlgili Eserler
Okul Şarkıları Repertuvarı
Türk Müziği Eserleri
İstiklal Marşı, marş, şarkı, Türk müziği, türkü
Öğrenme çıktıları; dereceli puanlama anahtarı, performans görevi ve kontrol listesi kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Öğrencilerin marş, şarkı, Türk müziği, türkü gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir. Öğrencilerin 2. sınıf koro ve repertuvar dersine ait eserleri söyleyebilecek ses aralığına sahip oldukları kabul edilmektedir.
Öğrencilerin İstiklal Marşı, belirli gün ve haftalarla ilgili eserler, okul şarkıları, Türk müziği eserleri ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyini tespit etmek için öğrencilere belirli gün ve haftalara, okul şarkıları repertuvarına ve Türk müziğine ait hangi eserleri bildikleri sorulabilir.
Öğrencilerin kendi yaşantılarında İstiklal Marşı’nı söylerken hissettiklerini arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir. Öğrencilerden kendi yaşantılarında katıldıkları belirli gün ve haftalarla ilgili etkinliklerde hangi eserlerin söylendiğini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir. Belirli gün ve haftalarla ilgili düzenlenecek bir etkinlikte hangi eserleri söylemek istedikleri öğrencilere sorulabilir. Öğrencilere kendi yaşantılarında katıldıkları müzik etkinliklerinde öğrendikleri okul şarkılarının ismi sorulabilir. Düzenlenecek bir etkinlikte hangi okul şarkısını söylemek istedikleri sorulabilir. Kendi yaşantılarında dinleyici olarak katıldıkları Türk müziği koro etkinliklerinde hangi eserlerin söylendiğini arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir.
KOREP.2.3.1
Öğrencilerin İstiklal Marşı’nı söylemeye başlamadan önce bedensel esneme, nefes ve ses çalışmaları ile hazırlık yapmaları sağlanır (D3.2). Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, TSK Armoni Mızıkası, TRT Çok Sesli Korosu, Kültür Bakanlığı Devlet Çok Sesli Korosu gibi kurum korolarının seslendirdiği sesli ve görüntülü İstiklal Marşı kayıtları sınıf ortamında öğrencilerle paylaşılır (E1.1, TAB1). Bayrak törenlerinde İstiklal Marşı’nın esas duruşta ve saygıyla dinlenmesi ve söylenmesi gerektiğine ilişkin sınıf içerisinde çeşitli uygulamalar yapılır (D14.3, D19.1). İstiklal Marşı’nın millî birlik ve beraberliğimizi güçlendirici yönünü ve önemini vurgulayan görsel, video, kısa film, animasyon, öykü, şiir gibi içeriklere yer verilebilir (D19.1). İstiklal Marşı’nı seslendirirken birlikte söyleme kurallarına uymak, nefes yerlerine dikkat etmek ve marşın anlamsal bütünlüğünü bozmadan söylemeye özen göstermek gibi uygun söyleme tekniklerini kullanmaları gerektiği vurgulanır. Ardından öğrencilerin İstiklal Marşı’nı kulaktan öğrenme yoluyla kavramaları ve marşı müziksel bileşenlerine uygun şekilde koro hâlinde sınıfta söylemeleri sağlanır (D14.3, D19.1, SDB2.2). Süreci değerlendirmek için dereceli puanlama anahtarı kullanılabilir.
KOREP.2.3.2
Öğrencilerin belirli gün ve haftalarla ilgili eserleri söylemeye başlamadan önce doğru duruş, bedensel esneme, nefes ve ses çalışmaları yaparak hazırlanmaları sağlanır (D3.2). Öğrencilere eserleri söylerken uygun söyleme tekniklerini kullanmaları (birlikte şarkı söyleme kurallarına uymak, doğru nefes almak vb.) gerektiği hatırlatılır. Millî, manevi değerleri yansıtan, öğrencilerin ses aralığına uygun eserler seçmeye dikkat edilmelidir (D19.1). Eserleri günün anlam ve önemine, eserin ifade ettiği duyguya uygun olarak seslendirmenin gerekliliği vurgulanır (OB5). Öğrencilerin eserleri kulaktan öğrenme yoluyla kavramaları ve müziksel bileşenlerine dikkat ederek koro hâlinde sınıfta söylemeleri sağlanır (D3.4). Öğrencilerin eserleri okulda düzenlenecek belirli gün ve haftalar ile ilgili etkinliklerde koro veya solo olarak söylemeleri için yönlendirmeler yapılabilir (D16.3, E2.2). Öğrencilerin söyledikleri eserlerle ilgili duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine yönelik etkinlikler düzenlenebilir (SDB2.1). Süreci değerlendirmek için dereceli puanlama anahtarı kullanılabilir.
KOREP.2.3.3
Öğrencilerin okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söylemeye başlamadan önce doğru duruş, bedensel esneme, nefes ve ses çalışmaları yaparak hazırlanmaları sağlanır (D3.2). Öğrencilere eserleri söylerken uygun söyleme tekniklerini kullanmaları (birlikte şarkı söyleme kurallarına uymak, doğru nefes almak vb.) gerektiği hatırlatılır. Öğrencilerin eserleri kulaktan öğrenme yoluyla kavramaları ve müziksel bileşenlerine uygun şekilde koro hâlinde sınıfta söylemeleri sağlanır (D3.4). Öğrencilerin ses aralığına uygun 2, 3 ve 4 zamanlı ölçülerde eserler seçmeye dikkat edilmelidir. Eser seçimlerinde değerleri içeren sözlere yer verilebilir. Öğrencilerin eserleri okulda düzenlenecek etkinliklerde koro veya solo olarak söylemeleri için yönlendirmeler yapılabilir (D16.3, E1.5, E2.2, OB5). Öğrencilerin söyledikleri eserlerle ilgili duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine yönelik etkinlikler düzenlenebilir (SDB2.1). Öğrencilere okul şarkıları repertuvarında bulunan eserleri söyleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir.
KOREP.2.3.4
Öğrencilerin Türk müziğine ait basit eserleri söylemeye başlamadan önce doğru duruş, bedensel esneme, nefes ve ses çalışmaları yaparak hazırlanmaları sağlanır (D3.2). Öğrencilere eserleri söylerken uygun söyleme tekniklerini kullanmaları (birlikte şarkı söyleme kurallarına uymak, doğru nefes almak vb.) gerektiği hatırlatılır. Öğrencilere ses aralıklarına uygun Türk halk müziği, Türk sanat müziği, dinî müzik gibi Türk müziği türlerinden basit eserler seçmeye dikkat edilmelidir (D19.1). Öğrencilerin eserleri kulaktan öğrenme yoluyla kavramaları ve müziksel bileşenlerine dikkat ederek koro hâlinde sınıfta söylemeleri sağlanır (D3.4). Öğrencilerin eserleri okulda düzenlenecek Türk müziği etkinliklerinde koro veya solo olarak söylemeleri için yönlendirmeler yapılabilir (D16.3, E2.2). Öğrencilerin söyledikleri Türk müziği eserleriyle ilgili duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine yönelik etkinlikler düzenlenebilir (SDB2.1). Süreç, kontrol listesi kullanılarak değerlendirilebilir.
İstiklal Marşı’nı ezbere bilen öğrencilerin bireysel olarak sınıfta esas duruşta marşı söylemesi sağlanabilir. Ders repertuvarı dışında belirli gün ve haftalarla ilgili farklı bir eserin sınıfta solo olarak söylenmesi sağlanabilir. Ders repertuvarı dışında okul şarkıları repertuvarından farklı bir eserin sınıfta solo olarak söylenmesi sağlanabilir. Öğrencilerden ders repertuvarında söyledikleri Türk müziği eserlerinin bestecileriyle ilgili araştırma yapmaları ve araştırma sonuçlarını arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir.
Öğrencilerin törenlerde İstiklal Marşı söylenirken gözlemledikleri davranışları içeren resim, yazı vb. etkinlikler yapmaları sağlanabilir. Ders repertuvarında bulunan belirli gün ve haftalarla ilgili eserler daha fazla tekrar edilebilir, daha kolay eserler seçilerek sürece akran desteği de dâhil edilebilir. Ders repertuvarında bulunan okul şarkılarıyla ilgili eserler daha fazla tekrar edilebilir, daha kolay eserler seçilerek sürece akran desteği de dâhil edilebilir. Ders repertuvarında bulunan Türk müziği eserleri daha fazla tekrar edilebilir, daha kolay eserler seçilerek sürece akran desteği de dâhil edilebilir.


