T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin koro, korist gibi kavramları tanımaları, koro şefinin koro içindeki önemini fark etmeleri ve koroyu diğer müzik topluluklarından ayırt edebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
4
Kavramsal Beceriler

KB1. Temel Beceriler, KB2.4. Çözümleme, KB2.7. Karşılaştırma

Eğilimler

E1.1. Merak, E2.5. Oyunseverlik, E3.2. Odaklanma, E3.8. Soru Sorma

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği

Değerler

D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D16. Sorumluluk

Okuryazarlık Becerileri

OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB4. Görsel Okuryazarlık

Disiplinler Arası İlişkiler
Hayat Bilgisi, Müzik, Türkçe
Beceriler Arası İlişkiler
TAB1. Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.1.1.1. Koro kavramını açıklayabilme
KOREP.1.1.2. Koroyu oluşturan ana ögeleri çözümleyebilme
a) Koroyu oluşturan ögeleri belirler.
b) Koroyu oluşturan ögeler arasındaki ilişkileri belirler.
KOREP.1.1.3. Koroyu diğer müzik topluluklarıyla karşılaştırabilme
a) Koro ve diğer müzik topluluklarına ait genel özellikleri belirler.
b) Koro ve diğer müzik toplulukları arasındaki benzerlikleri listeler.
c) Koronun diğer müzik topluluklarından farklılıklarını listeler.

İçerik Çerçevesi

Koro
Koroyu Oluşturan Ana Ögeler
Koro ve Diğer Müzik Toplulukları

Anahtar Kavramlar

korist, koro, koro şefi, müzik toplulukları

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktıları; gözlem formu, öz değerlendirme formu, kısa ya da uzun yanıtlı sorular
ve performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin okul öncesi eğitiminde birlikte şarkı söyleme etkinliklerine katıldıkları kabul
edilmektedir

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin koro, korist, koro şefi gibi kavramlarla ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespit edilmesi için “Bir şarkıyı arkadaşınızla birlikte söyleyebilir misiniz? Bir topluluğun aynı anda şarkı söylemeye başlaması için birine ihtiyaç var mıdır?” gibi sorular sorulabilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin okul öncesi eğitimlerinde sınıflarında yapılan birlikte söyleme etkinlikleriyle ilgili gözlemlerine örnekler vermeleri istenebilir. Öğrencilerin günlük yaşantılarında katıldıkları müzik etkinlikleriyle ilgili gözlemlerini açıklamaları istenebilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.1.1.1
Öğrencilere dijital kaynaklardan yararlanarak çeşitli koro videoları izletilir (OB4, TAB1). Öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden izledikleri videolarla ilgili soruları yanıtlayarak koronun tanımına yönelik düşüncelerini sınıf ortamında ifade etmeleri beklenir (SDB2.1). Tüm bu etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin koronun tanımını yapmaları sağlanır (D3.2). Yapılan çalışmaların değerlendirilmesinde gözlem formu, öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.

KOREP.1.1.2
Öğretmen tarafından belirlenen görsel, işitsel vb. materyaller sınıf ortamında gösterilerek öğrencilerin koroyu oluşturan (korist, koro şefi vb.) ögeleri belirlemeleri sağlanır (OB4, TAB1). Daha sonra bu ögeler arasındaki ilişkileri belirleyerek korist, koro şefi vb. kavramların tanımını yapmaları istenebilir. Sınıf içinde yapılacak beyin fırtınası, soru-cevap vb. etkinliklerle korist olmanın özelliklerini ve sorumluluklarını fark etmeleri ve koro şefinin koro çalışmalarındaki görevleri üzerine düşüncelerini ifade etmeleri sağlanır (D16.3, E3.8, SDB2.1). Eserleri seslendirirken koro şefine bakmanın ve onun el işaretlerine dikkat etmenin önemi vurgulanır (E3.2). Konunun pekişmesi için sınıf içinde bir oyun oynanabilir. Örneğin sınıftan bir öğrenci koro şefi olarak seçilir. Öğretmen çalgısından bir ses verir. Koro şefi olarak seçilen öğrencinin elini yukarı kaldırmasıyla birlikte sınıfta bulunan diğer öğrenciler çalgıdan çıkan sesi seslendirirler. Öğrencinin elini aşağıya indirmesiyle de seslendirmeyi bitirirler (D4.2, E2.5, E3.2, SDB2.2). Yapılan tüm bu etkinlikler sonucunda belirlenen ögeler birleştirilerek öğrencilerin koronun bütünü hakkında bilgi sahibi olması beklenir (OB1). Öğrencilere koroyu oluşturan ana ögeleri çözümleyebilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.

KOREP.1.1.3
Çeşitli görsel, işitsel vb. materyaller aracılığıyla öğrencilerin koro ve diğer müzik topluluklarına ait genel özellikleri belirlemeleri istenebilir (OB4, TAB1). Ardından koro ve diğer müzik toplulukları arasındaki benzerlikleri ifade etmeleri sağlanır. Son olarak koro ve diğer müzik toplulukları arasındaki farklılıkları listelemeleri beklenir. Bu konuyla ilgili çeşitli sınıf içi etkinlikler düzenlenebilir. Örneğin bir koroya ve senfoni orkestrasına ait videolar izletilerek öğrencilerin bu kayıtlarda gözlemledikleri genel özellikleri ifade etmeleri istenebilir. Ardından koro ile senfoni orkestrası arasındaki benzerlikleri söylemeleri beklenir. Son olarak koro ve senfoni orkestrası arasındaki farklılıkları listelemeleri istenebilir (SDB2.1). Süreç, kısa ya da uzun yanıtlı sorularla değerlendirilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Ünlü koro şeflerinin hayatı araştırılarak sınıfta sunum yapılması istenebilir. Öğrenciler, bir koro konserine ve başka bir müzik topluluğunun etkinliğine katılmaya teşvik edilebilir. Bu iki etkinliğe katıldıktan sonra etkinliklerle ilgili gözlemlerini, iki etkinlik arasındaki benzerlik ve farklılıkları sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir.

Destekleme

Destekleme sürecinde öğrencilerle daha fazla görsel ve işitsel materyal paylaşılarak koronun tanımını yapmaları, koroyu oluşturan ögeleri çözümlemeleri ve koroyu diğer müzik topluluklarından ayırt etmeleri sağlanabilir.