3. TEMA: SPOR KÜLTÜRÜ
-
KB2.6. Bilgi Toplama, KB2.7. Karşılaştırma, KB2.14 Yorumlama
E2.5. Oyunseverlik
SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği
D4. Dostluk, D8. Mahremiyet, D19. Vatanseverlik
OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB5. Kültür Okuryazarlığı
BES.11.3.1. Olimpizmin toplumlar arası ilişkiye etkisini yorumlayabilme
a) Olimpizmin toplumlar arası ilişkiye etkisini inceler.
b) Olimpizmin toplumlar arası ilişkiye etkisini bağlamdan kopmadan yazılı veya görsel biçimlere dönüştürür.
c) Olimpizmin toplumlar arası ilişkiye etkisini özgün bir şekilde ifade eder.
BES.11.3.2. Geleneksel Türk sporları hakkında bilgi toplayabilme
a) Geleneksel Türk sporları hakkında bilgiye ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Geleneksel Türk sporları hakkında bilgileri bulur.
c) Geleneksel Türk sporları hakkında bilgileri doğrular.
d) Geleneksel Türk sporları hakkında bilgileri kaydeder.
BES.11.3.3. E-spor ile modern sporu karşılaştırabilme
a) E-spor ve modern sporun özelliklerini belirler.
b) E-spor ve modern sporun benzerliklerini listeler.
c) E-spor ve modern sporun farklılıklarını listeler.
Olimpizmin Toplumlar Arası İlişkiye Etkisi
Geleneksel Türk Sporları
E-spor ve Modern Sporun Özellikleri
e-spor, geleneksel atlı spor, geleneksel güreş, geleneksel kızak, geleneksel okçuluk, modern spor, olimpizm,
Bu temadaki öğrenme çıktıları; akran değerlendirme formu, dereceli puanlama anahtarı, çıkış kartı ve performans görevi ile değerlendirilebilir.
Olimpizmin toplumlar arası ilişkilere etkisine yönelik çıkarımlarını içeren 150-200 kelimeden oluşan metin hazırlamaları performans görevi olarak verilebilir. Performans görevi dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.
Geleneksel Türk sporu ile ilgili hazırlanan bilgi kartları akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
E-spor ve modern sporun karşılaştırılması çıkış kartı ile değerlendirilebilir.
Olimpizm hakkında temel düzeyde bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Geleneksel Türk sporları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
E-spor ve modern sporlar hakkında temel düzeyde bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Olimpizmi çağrıştıran kavramların neler olabileceğine ilişkin fikirlerini paylaşmaları istenebilir.
Geleneksel Türk sporlarına örnekler vermeleri istenebilir.
E-spor ve modern spor branşlarına örnekler vermeleri istenebilir.
Olimpizm ruhunun sosyal hayata etkilerine örnekler vermeleri istenebilir.
Geleneksel Türk sporlarının günümüzdeki uygulama biçimleri ile ilgili örnekler vermeleri istenebilir.
E-sporun gelecekte ulaşacağı noktaya ilişkin öngörülerini ifade etmeleri istenebilir.
BES.11.3.1.
Öğrenciler verilen görsel, işitsel ve dijital kaynaklardan (kısa film, slayt, belgesel, makale vb.) hareketle olimpizmin toplumlar arası ilişkiye etkisini inceler (OB1, OB5). Öğrencilerin örnek  müsabaka/olay veya durumlar üzerinden olimpizmin ülkeler arası dostluk ve kardeşliğe katkısına örnekler vermesi sağlanır (D4.5). Öğrenciler gruplara ayrılır ve her grup bir lider belirler  (BEOSAB7). Gruplar, öğretmen rehberliğinde olimpizmin toplumlar arası ilişkiye yönelik etkisiyle ilgili konu başlıkları (spor kültürü, spor ahlakı, karşılıklı saygı ve dayanışma, farklı  kültürlerle bağ kurma vb.) belirleyerek bu başlıkları kâğıtlara yazar. Grup liderleri konuların yazıldığı kâğıtlardan bir tanesini seçer. Gruplar, seçtiği konunun olimpizmin toplumlar arası  ilişkisine yönelik etkisini vızıltı grupları tekniği ile tartışır (SDB2.2). Gruplar, kendi konusuna ilişkin düşüncelerini diğer gruplarla paylaşır. Gruplara olimpizmin toplumlar arası ilişkiye  yönelik etkisiyle ilgili 150-200 kelimeden oluşan bir metin hazırlamaları performans görevi olarak verilebilir. Hazırlanan metinler dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.
BES.11.3.2.
Öğrencilere “Geleneksel Türk sporlarının yaşatılmasında Etnospor faaliyetlerinin önemi ne olabilir?”, “Geleneksel Türk sporlarının isimlerinin çıkış noktası neler olabilir?” vb. sorular sorulur. Geleneksel Türk sporları (Atlı cirit, atlı okçuluk, rahvan binicilik, aba güreşi, şalvar güreşi, geleneksel kızak, atlı kızak vb.) ile ilgili yazılı, görsel, dijital kaynak ve araç gereç köşeleri hazırlanır.  Öğrenciler gruplara ayrılır. Gruplar, kendi seçtikleri köşelerdeki kaynaklardan yararlanarak atlı cirit, atlı okçuluk, rahvan binicilik, aba güreşi, şalvar güreşi, geleneksel kızak, atlı  kızak vb. hakkında bilgi toplar (SDB2.2, OB1). Gruplar tarafından incelenen kaynaklardan elde edilen bilgilerin öğretmen rehberliğinde tartışılarak doğrulanması sağlanır (SDB2.1). Öğrencilerden  geleneksel Türk sporlarına yaşatılmasına katkı sağlayan Etnospor faaliyetlerinin Türk kültürünün sürdürülmesi açısından önemini açıklamaları sağlanır. (D19.1). Gruplar, geleneksel Türk  sporu ile ilgili edindiği bilgilerden oluşan bilgi kartları hazırlar ve arkadaşlarıyla paylaşır. Hazırlanan bilgi kartları akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
BES.11.3.3.
E-spor ve modern sporla ilgili bilgi kartları öğrencilere dağıtılır. Öğrenciler bilgi kartlarını inceleyerek e-spor ve modern sporun özelliklerini belirler (OB1). Öğrenciler öğretmen rehberliğinde iki gruba ayrılır. Gruplar bir hedef oyunu (dart, basket atabilme, voleybol topunu smaçla hedefe atabilme, futbol topuyla bir hedefi vurabilme vb.) belirler (SDB2.2, BEOSAB7).  Oyun alanının bir köşesine öğrencilerin benzerlik ve farklılıkları yazacağı bir karşılaştırma tablosu yerleştirilir. Öğrenciler, hedeflenen noktaya başarılı bir atış gerçekleştirdiğinde e-spor ve  modern spora ilişkin benzer veya farklı özelliklerden birine yönelik düşüncesini yüksek sesle ifade eder ve karşılaştırma tablosuna yazar (E2.5). E-spor ve modern sporun benzerlik ve  farklılıkların listelenmesi tamamlanana kadar oyun devam ettirilir. Oyun sonunda karşılaştırma tablosundaki benzerlik ve farklılıklar sınıfça kontrol edilir. Eksiklikler giderilerek tabloya son  şekli verilir. Öğrencilerin e-spor ortamında kişisel bilgilerin korunmasına yönelik düşünceleri alınır (D8.2). Öğrencilerin e-sporla modern sporun karşılaştırılmasına ilişkin çıkarımları çıkış kartı ile değerlendirilebilir.
Olimpizmin vizyonu hakkında araştırma yaparak bir sunum hazırlaması istenebilir.
Geleneksel Türk sporlarının yaygınlaştırılması için hangi yöntemlerin uygulanabileceğine yönelik araştırma yapılması istenebilir.
Türkiye’de e-sporun gelişmesine yönelik proje tasarlaması istenebilir.
Olimpizmin barındırdığı değerlere ilişkin bir kavram haritası verilerek bu değerleri anlatan poster hazırlaması istenebilir.
Geleneksel Türk sporlarının görsellerinden oluşan albüm hazırlaması istenebilir.
E-spor ve modern sporun özellikleri ile ilgili kısa film/belgesel izlemesi istenebilir.


