2. TEMA: SPOR EĞİTİMİ
BEOSAB.1. Hareketi Sergileme, BEOSAB.3. Taktik ve Strateji Geliştirme
-
E2.2. Sorumluluk, E2.5. Oyunseverlik, E3.10. Eleştirel Bakma
SDB1.2. Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme), SDB2.2. İş Birliği, SDB3.2 Esneklik, SDB3.3. Sorumlu Karar Verme
D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D6. Dürüstlük, D9. Merhamet, D16.Sorumluluk
-
BES.11.2.1. Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş hareket becerilerini sergileyebilme
a) Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş hareket becerilerini algılar.
b) Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş hareket becerilerinin basamaklarını gösterir.
c) Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş hareket becerilerini farklı durum/ortamlarda uygular.
BES.11.2.2. Belirlenen takım mücadele sporunda taktik ve strateji geliştirebilme
a) Belirlenen takım mücadele sporunda taktiksel/stratejik problemi/durumu belirler.
b) Belirlenen takım mücadele sporunda belirlenen problemin/durumun çözümüne ilişkin öneri sunar.
c) Belirlenen takım mücadele sporunda seçilen taktik/stratejiyi uygular.
BES.11.2.3. Belirlenen file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerini sergileyebilme
a) Belirlenen file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerini algılar.
b) Belirlenen file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerinin basamaklarını gösterir.
c) Belirlenen file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerini farklı durum/ortamlarda uygular.
BES.11.2.4. Belirlenen file/raket sporunda taktik ve strateji geliştirebilme
a) Belirlenen file/raket sporunda taktiksel/stratejik problemi/durumu belirler.
b) Belirlenen file/raket sporunda belirlenen problemin/durumun çözümüne ilişkin öneri sunar.
c) Belirlenen file/raket sporunda seçilen taktik/stratejiyi uygular.
Belirlenen Takım Mücadele Sporunun Özelleşmiş Hareketleri
Belirlenen Takım Mücadele Sporunda Taktik ve Stratejiler
Belirlenen File/Raket Sporunun Özelleşmiş Hareketleri
Belirlenen File/Raket Sporunda Taktik ve Stratejiler
Bu temadaki öğrenme çıktıları; dereceli puanlama anahtarı, akran değerlendirme formu, gözlem formu, öz değerlendirme formu ve performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir.
Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş hareket becerilerinin değerlendirilmesinde beceri aşamalarının yer aldığı dereceli puanlama anahtarı kullanılabilir.
Belirlenen takım mücadele sporuna ait taktik ve strateji geliştirme becerisi; iş birliği, zamanlama, saygı, yardımlaşma vb. ölçütler kullanılarak oluşturulan gözlem formu ile değerlendirilebilir.
Belirlenen file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerinin değerlendirilmesinde öz değerlendirme formu kullanılabilir.
Belirlenen file/raket sporunda taktik ve strateji geliştirme becerisi; grup performansı, aktif katılım, dayanışma, iletişim vb. ölçütler kullanılarak oluşturulan akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Belirlenen takım mücadele sporuna ait özelleşmiş hareket becerilerinin kullanıldığı bir oyunu (on pas, yönsüz oyun vb.) grup hâlinde tasarlayıp oynamaları performans görevi olarak verilebilir. Performans görevi, akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Müsabakalarda hedefe ulaşmak için yapılan temel hareket becerilerinin amaçları hakkında bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
Müsabaka içindeki taktik ve stratejilerdeki değişiklikleri fark ederek bu değişikliklere uyum sağlayabildikleri kabul edilmektedir.
Müsabakalarda boş alana hareket etme, kullanılan nesneyi hedefe gönderme, karşıdan gelen nesneyi kontrol etme vb. hareket becerilerinin müsabaka sonucuna etkisiyle ilgili açık uçlu sorular sorulabilir.
Müsabakalarda uygulanan taktik ve stratejilerin hangi durumlarda değiştirilebileceğine örnekler vermeleri istenebilir.
Öğrencilerden okulda ya da sokakta oynadıkları bir oyunda yaptıkları hareket becerilerinden örnekler vermeleri istenebilir.
Öğrencilerden mahalle oyunları bağlamında oyunlarda kullandıkları stratejileri ve bu stratejileri uygularken karşılaştıkları problemlere yönelik getirdikleri çözüm önerilerini paylaşmaları istenebilir.
BES.11.2.1.
Öğrenciler, gerekli materyaller (top, esneme bantları, antrenman hunisi vb.) ile belirlenen takım mücadele sporuna uygun ısınma etkinliklerini uygular. Isınma etkinlikleri sonrası gösteri  yöntemiyle belirlenen takım mücadele sporuna ait duruş, vuruş, blok vb. özelleşmiş hareket becerilerinin algılanması sağlanır. Özelleşmiş hareket becerilerinin kılavuz eşliğinde bireysel  uygulanması sağlanır. Hareketlerin doğru ve güvenli bir şekilde uygulanmasına rehberlik edilir, öğrencilere geri bildirimler verilir. Bireysel çalışmalar sonrasında bilgi ve beceri düzeyine  göre öğrencilerin eşleşmeleri sağlanır. Eşli çalışmalar için farklı etkinlikler oluşturulur. Özelleşmiş hareket becerilerinin zorluk seviyesine göre etkinliklerin zamanı ayarlanır. Öğrenciler,  özelleşmiş hareket becerilerinin basamaklarını eşleriyle karşılıklı uygular (SDB2.2). Eşler, belirlenen spor dalına özgü becerileri uygularken arkadaşının bireysel gelişimini ve hedeflerini  desteklemek için yapıcı geri dönütler verir (D4.1, BEOSAB7). Belirlenen spor dalına özgü çalışmalarda ortak bir hedefe ulaşmak için rekabetin olmadığı, iş birliğinin sağlandığı etkinlikler  tercih edilir. Özelleşmiş hareket becerilerini uygulayabilecekleri müsabakalar düzenlenir. Öğrenciler müsabaka ortamında aldığı görevleri (hakem, oyuncu, antrenör vb.) yerine getirirken  görev bilincine uygun hareket eder (E2.2, D16.3). Rakip takımın, kendi takımının ve kendisinin müsabakadaki performansını özelleşmiş hareket becerileri açısından değerlendirir (SDB1.2).  Öğrencilerin değerlendirmeler sonrasında tespit edilen eksiklikleri, hareketleri tekrarlayarak gidermeleri sağlanır. Etkinliklerin ardından vücudun soğuması için hafif tempolu koşu ve yürüyüş yapar. Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş hareket becerileri dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir. Belirlenen takım mücadele sporunun özelleşmiş  hareket becerilerinin kullanıldığı bir oyunu (on pas, yönsüz müsabaka vb.) grup hâlinde tasarlamaları ve diğer gruplara oynatmaları performans görevi olarak verilebilir. Performans  görevi akran değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
BES.11.2.2.
Öğrenciler, belirlenen takım mücadele spor dalına uygun ısınma etkinliklerini grup hâlinde uygular. Gruplar, belirlenen takım mücadele sporuna ait hücum ve savunmaya yönelik taktik ile stratejileri öğretmen rehberliğinde uygular. Öğrenciler; kendi ve çevresindekilerin sağlığını tehdit edecek davranışlardan uzak durma, uygun malzeme seçimi vb. güvenlik önlemleri alır  (SDB3.3, D16.1, BEOSAB10). Taktik ve stratejiler grupla veya takımlar hâlinde müsabaka formatında uygulanır. Grup veya takımlardaki öğrencilerden uyguladıkları taktik ve stratejilerin  problemlerini ifade etmeleri istenir. Öğrencilerden belirledikleri problemlere yönelik çözüm önerileri sunmaları istenir (SDB3.2).Taktik ve stratejiler, değerlendirmeler sonrasında ortaya  çıkan problemlere göre tekrar düzenlenir ve uygulanır. Öğrenciler; müsabakaları gözlemleyerek taktiklerin uygulanmasını, stratejilerin etkililiğini ve arkadaşlarının performanslarını değerlendirir. Müsabakalarda eksik veya hatalı öğrenmeleri engellemek için geri bildirimler verilir. Öğrenciler, etkinliğin ardından hafif tempolu yürüyüş veya koşu yaparak soğuma  hareketlerini gerçekleştirirler. Belirlenen takım mücadele sporunda taktik ve strateji geliştirebilme becerileri gözlem formu ile değerlendirilebilir.
BES.11.2.3.
Öğrenciler, eşli çalışmalar yoluyla belirlenen file/raket sporuna özgü ısınma çalışmalarını (rakibe top atma vb.) uygular. Belirlenen file/raket sporuna ait özelleşmiş hareket becerilerinin (smaç, pas, servis, vole vb.) kılavuz eşliğinde algılanması sağlanır. Öğrenciler; özelleşmiş hareket basamaklarını eşli çalışmalar yoluyla birbirine gösterir. Eşli çalışmalarda eşler birbirlerine  koçluk yaparak aktif öğrenmeye katılır (SDB2.2, D3.4). Öğrencilerden herkesin hata yapabileceğini kabul ederek, kendi öğrenme süreçlerinden sorumlu olduğu kadar eşlerinin de  gelişimine katkı sağlama bilinciyle davranmaları istenir (BEOSAB7, D9.2). Öğrenciler, özelleşmiş hareket becerilerini müsabaka ortamında uygular. Becerilerin uygulandığı müsabakada  oyun kurallarına dikkat edilmesi sağlanır (E2.5). Öğrenciler, küçük gruplar hâlinde hareket becerilerini uygular ve birbirlerinin doğru yapmalarına yardımcı olur (D4.1). Öğrenciler, oyun  kurallarına uymanın müsabakanın düzeni üzerindeki etkisini açıklamaları istenir (D6.1). Etkinliklerden sonra öğrenciler, hafif tempolu koşu ve esneme hareketleriyle soğuma yaparlar.  Belirlenen file/raket sporunda özelleşmiş hareket becerilerini sergileyebilme öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir. 
BES.11.2.4.
Öğrenciler, etkinliklere hazırlanmak için genel ısınma hareketlerinin (hafif tempolu koşu, sıçrama hareketleri, bacak ve kol rotasyonları vb.) ardından belirlenen file/raket sporuna özgü  ısınma hareketleri yapar. Bu süreçte gösteri yöntemi kullanılabilir. Belirlenen file/raket sporunda taktik ve stratejik becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlikler düzenlenir. Etkinliklerin  uygulanması için öğrenciler eşleştirilir ve her öğrencinin sürece aktif katılımı sağlanır (SDB2.2, D3.4). Etkinliklerde öğrenciler skor durumu, sakatlıklar, müsabakanın seyri, oyuncu  performansları, zaman yönetimi, rakibin performansı vb. açısından problemleri belirler. Eşlerden probleme yönelik uygulayacakları strateji ve taktiği belirlemeleri istenir. Eşler belirledikleri  taktik ve stratejileri uygular. Uyguladıkları strateji ve taktiği değerlendirir. Değerlendirme neticesinde uygulanan taktik ve stratejilerin olumlu ve olumsuz yanları belirlenerek  olumsuz yanlara yönelik çözüm önerileri sunar (E3.10). Öneriler oğrultusunda belirlenen taktik ve stratejilerin müsabaka ortamında pekiştirilmesi için mini turnuvalar düzenlenir.  Etkinliklerin ardından esneme hareketleri ve hafif tempolu koşu ile vücudun soğuması sağlanır. Belirlenen bireysel mücadele sporunda taktik ve strateji geliştirebilme becerileri akran  değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Belirlenen takım mücadele ve file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerinden üst düzey olanları (smaç servis, vole, lob vb.) uygulaması istenebilir.
Belirlenen takım mücadele ve file/raket sporunda rakiplerin farklı oyun stillerini kullanması, oyun alanının daraltılması veya genişletilmesi, oyundaki puanlama sisteminin değiştirilmesi vb. ayarlanabilir parametrelere göre taktik oluşturması istenebilir.
Belirlenen takım mücadele ve file/raket sporunun özelleşmiş hareket becerilerini öğretmen veya akran yardımıyla temel düzeyde uygulamaları  istenebilir.
Öğretmen ve akranlarının yönlendirmesiyle belirlenen takım mücadele ve file/raket spor dalına özgü taktikleri uygulamaları sağlanabilir.


