1. TEMA: ZİNDELİK VE FİZİKSEL AKTİVİTE
BEOSAB6. Fiziksel Uygunluk Sağlama
KB2.14. Yorumlama
E1.1. Merak, E3.2. Odaklanma
SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği
D3. Çalışkanlık, D13. Sağlıklı Yaşam
OB1. Bilgi Okuryazarlığı
BES.9.1.1. Hayat boyu egzersiz alışkanlığı edinmenin sağlığa etkilerini yorumlayabilme
a) Hayat boyu egzersiz alışkanlığının sağlığa etkilerini inceler.
b) Hayat boyu egzersiz alışkanlığının sağlığa etkilerini yazılı veya görsel biçimlere dönüştürür.
c) Hayat boyu egzersiz alışkanlığının sağlığa etkilerini özgün bir şekilde ifade eder.
BES.9.1.2. Fiziksel uygunluk bileşenlerinden gücü sağlayabilme
a) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden gücü açıklar.
b) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden gücü içeren hareketleri uygular.
c) Fiziksel uygunluk bileşenlerinden gücü geliştirir.
Hayat Boyu Egzersiz Alışkanlığının Sağlığa Etkileri
Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinden Güç
egzersiz, güç, sağlık
Bu temadaki öğrenme çıktıları; dereceli puanlama anahtarı, gözlem formu, öz değerlendirme formu ve performans görevi kullanılarak değerlendirilebilir.
Hayat boyu egzersiz alışkanlığının sağlığa faydaları hakkında hazırlanan metinler dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilebilir.
Öğrencilerin güç geliştiren hareketler ile ilgili çalışmaları gözlem formuyla izlenebilir.
Öğrencilerden belirledikleri branşa ait bir güç antrenmanı planlamaları performans görevi olarak istenebilir. Performans görevi; belirledikleri branşın antrenman planındaki set ve tekrar sayısı, dinlenme süresi, haftalık sıklığı, şiddeti, egzersiz sayısı vb. ölçütler kullanılarak oluşturulan öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Egzersiz yapmanın insan vücudunda meydana getirdiği değişiklikler ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir. 
Güç ile ilgili temel düzeyde bilgi ve becerilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Egzersiz yapmanın insan bedeninde meydana getirdiği değişikliklere örnekler vermeleri istenebilir.
Gücü geliştirmenin bireylere katkıları ile ilgili beyin fırtınası yapmaları istenebilir.
Günlük hayatta düzenli egzersiz yapma ile sağlıklı olma arasındaki ilişkiye yönelik fikir yürütmeleri istenebilir.
Günlük hayatta güç gerektiren eylemler ile ilgili örnekler vermeleri istenebilir.
BES.9.1.1.
“Hayat boyu egzersiz yapan bireyler ile yapmayan bireyler arasında sağlık açısından ne gibi farklar oluşabilir?”, “Egzersiz yapmanın hayatımıza olumlu yönde ne gibi etkileri olabilir?” vb.  sorular sorulur. Öğrenciler, verilen kaynaklardan (kısa film, slayt, belgesel, makale vb.) hareketle hayat boyu egzersiz ile sağlık arasındaki ilişkiyi inceler (OB1., E1.1). Beyin fırtınası yoluyla  hayat boyu egzersiz yapmanın sağlığa faydalarıyla ilgili başlıklar (kas kemik, kalp damar, bağışıklık sistemi, uyku, stres, depresyon vb.) belirlenir. Belirlenen her başlığa bir rakam verilir.  Rakamlar pinpon toplarına yazılarak bir torbaya atılır. Sınıf, belirlenen başlık sayısı kadar gruplara ayrılır ve her grubun bir lider seçmesi sağlanır (SDB2.2). Grup liderleri torbadan bir top  seçer. Gruplar, düzenli egzersiz yapmanın seçilen toptaki rakamın temsil ettiği başlığa etkilerini grup içinde tartışarak belirler ve bunu bir kâğıda yazar (SDB2.1). Grup temsilcileri sırayla  listesindeki bilgileri okuyarak sınıfla paylaşır. Bütün gruplar; öğrendikleri bilgiler doğrultusunda konunun bağlamından kopmadan hayat boyu egzersiz alışkanlığı edinmenin sağlığa  faydalarını ifade eden 150-200 kelimeden oluşan bir metin hazırlayarak sınıf panosunda sergiler (D13.2). Hazırlanan metinler dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilebilir.
BES.9.1.2.
Öğrencilere “Nesneleri hareket ettirmeyi gerektiren güç eylemleri neler olabilir?”, “Güç ile yaş arasında nasıl bir ilişki kurulabilir?” vb. sorular sorulabilir. Öğrencilerin çeşitli spor  branşlarından örnekler vererek gücü açıklamaları sağlanır. Öğretmen rehberliğinde güç ile ilgili fiziksel uygunluğu geliştiren şınav çekme, merdiven çalışması, ağırlık taşıma, engellerden  atlama, mekik çekme vb. egzersizlerden oluşan istasyonlar öğrenciler tarafından hazırlanır. Öğrenciler etkinlik öncesi hafif tempolu koşu, yürüme vb. ısınma hareketleri yaparlar. Hazırlanan  istasyonlardaki hareketler öğrencilere gösterilir. Öğrenciler öğretmen rehberliğinde gruplara ayrılır. Her grup bir istasyonda yerini alır. İstasyonlardaki çalışmaları gruplardaki her öğrencinin  eksiksiz uygulaması sağlanır (E3.2). Gruplar istasyon değişimi yapar. Öğrenciler çalışmalarda bireysel farklılıklarına göre tekrar sayılarını ve süreyi artırarak güçlerini geliştirir (SDB2.2, D3.4).  Öğrenciler, etkinliğin ardından hafif tempolu yürüyüş yaparak soğuma hareketlerini gerçekleştirirler. Öğrencilerin güç geliştiren hareketler ile ilgili çalışmaları gözlem formuyla izlenebilir.  Belirledikleri branşa ait bir güç antrenmanı planlamaları öğrencilerden performans görevi olarak istenebilir (BEOSAB4). Performans görevi; belirledikleri branşın antrenman planındaki set  ve tekrar sayısı, dinlenme süresi, haftalık sıklığı, şiddeti, egzersiz sayısı vb. ölçütler kullanılarak oluşturulan öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.
Yakın çevresinde hayat boyu egzersiz alışkanlığı olan ve olmayan bireylerle görüşme yaparak sağlık durumlarına yönelik sonuçları raporlaması istenebilir.
Gücün ön planda olduğu sporları yapan profesyonel sporcuların uyguladıkları antrenman programlarını araştırması ve bunlarla ilgili rapor hazırlaması istenebilir.
Zinde kalmak için günlük hayatta yapabileceği egzersizlerle ilgili öğretmen/akran yardımıyla bilgi kartı hazırlaması istenebilir.
Güç gerektiren eylemleri listelemesi sağlanabilir.


