4. ÜNİTE: İLAHİ BİR TESELLİ

Bu ünitede isra ve miraç mucizelerine verilen tepkilerin eleştirel düşünceyle sorgulanması amaçlanmaktadır.
Ders Saati
6
Alan Becerileri
-
Kavramsal Beceriler
KB3.3. Eleştirel Düşünme
Eğilimler
E2.3. Girişkenlik, E3.10. Eleştirel Bakma
Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri
SDB3.3. Sorumlu Karar Verme
Değerler
D4. Dostluk
Okuryazarlık Becerileri
OB2. Dijital Okuryazarlık
Disiplinler Arası İlişkiler
-
Beceriler Arası İlişkiler
TAB4.2. İçerik Oluşturma
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

PH.11.4.1. İsra ve miraç hadiselerine verilen tepkilerle ilgili eleştirel düşünebilme
a) İsra ve miraç hadiselerine verilen tepkileri sorgular.
b) Sorguladığı tepkilerle ilgili akıl yürütür.
c) İsra ve miraç hadiselerine verilen tepkilere dair akıl yürütmeyle ulaştığı çıkarımları yansıtır.

İçerik Çerçevesi

İsra ve Miraç
Miraç Hadisesine Verilen Tepkiler


Genellemeler:
İsra ve miraç hadiseleri, Hz. Peygamber Dönemi’ndeki Müslümanlar için bir imtihan vesilesi olmuştur.

Anahtar Kavramlar
-
Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktıları, açık uçlu sorular ile öz ve grup değerlendirme formları kullanılarak değerlendirilebilir.
Öğrencilere isra ve miraç hadiseleriyle ilgili bir performans görevi verilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Hüzün Yılı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilere mucize kavramının kendilerine neleri çağrıştırdığı sorulur.
Öğrencilere miraç hadisesine dair en çok merak ettikleri hususun ne olduğu sorulur.

Köprü Kurma

Miraç Kandili’ne verilen değer ile miraç hadisesinin önemi arasında bağ kurulur.
Namaz ibadeti ile miraç arasındaki ilgiye dikkat çekilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

PH.11.4.1
İsra ve miraç hadiseleri ana hatlarıyla ele alınır. İsra ve miracın Hz. Peygamber için önemine ve miraçta teşri kılınan hükümlere değinilir. İsra ve miraç hadiselerine kimlerin, nasıl tepkiler verdiğine dair örnekler verilir. Hz. Ebu Bekir’in verdiği tepki ele alınırken onun Hz. Peygamber’e olan desteği (D4.3) vurgulanır. Bu aşamada açık uçlu sorularla öğrencilerin bilgileri ölçülebilir. Öğrencilerden eleştirel bir bakış açısıyla (E3.10) isra ve miraç hadiselerine verilen tepkilerin nedenlerini sorgulamaları, konu hakkında akıl yürüterek ulaştıkları yargıyı gerekçeleriyle birlikte (SDB3.3) paylaşmaları istenir. Bu konu işlenirken kar topu (piramit) tekniği kullanılabilir.
Öğrencilerden performans görevi olarak isra ve miraç hadiselerine verilen tepkilerle ilgili bir makale yazmaları istenebilir. Yapılan çalışmalar; içinde içerik, özgünlük, eleştirel düşünme, dil ve anlatım ölçütleri bulunan dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Meraklı ve girişken (E2.3) öğrencilerden isra ve miraç konularında, alanında uzman bir kişiyle dijital platformda iletişim kurarak (OB2) ya da yüz yüze görüşerek röportaj yapmaları istenebilir.
Öğrenciler, bu görüşmeden elde ettikleri bilgileri arkadaşlarıyla paylaşarak müzakere etmeye teşvik edilebilir.
Miraç olayına müşriklerin verdikleri tepkiler hakkında öğrencilerin RAFT tekniği ile bir metin oluşturmaları istenebilir.

Destekleme

Öğrencilere isra ve miraç hadiseleriyle ilgili kavramları ve bu hadiselerden çıkarılabilecek mesajları gösteren bir akış şeması verilebilir.
İsra ve miraçla ilgili bir metin okunur ve öğrencilerin bir yansıtma metni yazması istenebilir.
Yazılan metin üzerinden öğrencilere yönlendirici sorular sorulup konunun pekiştirilmesi sağlanabilir.
Miraç hadisesine verilen tepkilerle ilgili bilgisayar destekli öğretim tekniklerinden yararlanılabilir.