YAŞ GRUBU: 48-60 AY
Alan Becerileri | Matematik Alanı: Hareket ve Sağlık Alanı: |
Eğilimler | E1. Benlik Eğilimleri E3. Entelektüel Eğilimler |
Programlar Arası Bileşenler | |
---|---|
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri | SDB1.2.Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme Becerisi) |
Değerler | D5. Duyarlılık D18. Temizlik D18.2. Yaşadığı ortamın temizliğine dikkat etmek |
Okuryazarlık Becerileri | OB4.Görsel Okuryazarlık |
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri | Matematik Alanı: MAB.10. Farklı matematiksel temsilleri değerlendirebilme Hareket ve Sağlık Alanı: |
İçerik Çerçevesi | Kavramlar: Aynı- farklı- benzer |
Öğrenme-Öğretme Yaşantıları | |
Öğrenme-Öğretme Uygulamaları | GÜNE BAŞLAMA ZAMANI Sınıfa gelen çocuklar günün zaman dilimine göre uygun selamlama ile karşılanır. “Çocuklar, bugün boş sınıf günü.” denilerek çocukların tepkileri gözlemlenir (E1.1.). “Boş sınıf günü nedir, ne olabilir?” sorulur ve bugünü bahçede geçirecekleri söylenir. Çocuklar sıra oluşturarak bahçeye çıkarlar. Çocuklar büyük bir çember oluşturur. Nefes ve ısınma egzersizleri yapılır. ÖĞRENME MERKEZLERİNDE OYUN Çocuklar sınıfta bulunan öğrenme merkezlerinden istedikleri materyalleri seçer. Bahçede oluşturulan açık hava öğrenme merkezlerine yerleştirirler. Önceden hazırlanan mutfak eşyalarıyla Çamur Mutfağı oluştururlar. Oluşturulan merkezlerde oynarlar. BESLENME, TOPLANMA, TEMİZLİK Çocuklar öğrenme merkezlerinde oyun süreci tamamlandıktan sonra materyalleri toplar. Beslenme, toplanma ve temizlik süreci bahçede gerçekleştirilir. Çocuklar bahçeyi temiz tutmaya özen gösterir, beslenme sonrası çöplerini çöp kutusuna atar (D5.2.1.). ETKİNLİKLER Çocuklar büyük bir çember oluşturur. “Bahçede dikkatinizi çeken bir şey var mı?” sorusu sorulur ve cevaplara göre daha önceden bahçeye yerleştirilmiş matematiksel sembollere dikkat çekilir (E3.2.). Çocuklar sembollerin neden farklı olduğuna ve farklı yerlerde bulunduğuna ilişkin fikirlerini ifade eder. Ardından çocuklara kazıma kartları dağıtılır ve çocuklar kartları inceler. Kartları kazıdıklarında nasıl bir görsel çıkabileceğini tahmin ederler (E.1.1.). Kartı kazıyabilmek için bahçedeki doğal materyalleri (dal parçası, taş, diken, kozalak vs.) kullanırlar. Kazıdıktan sonra kartlarında bulunan +, -, = gibi matematiksel sembolleri inceler ve sembollerin niteliklerini ifade ederler (MAB.10.a., OB4.2. SB1.). Ardından bahçeyi gezerek kartlarında bulunan sembolün aynısını ve oraya saklanmış yeni kartı bulmaları istenir (MAB9.a, E3.1.). Çocuklar buldukları yeni kartlardaki görselleri inceler ve (OB4.2. SB1.) bahçedeki materyalleri kullanarak bu kartı nasıl kazıma kartına dönüştürebileceklerine yönelik öneriler sunar. Önerilerini denemeleri için çocuklara fırsat verilir (SDB1.2.SB1.). Çamur kullanmaları için ipucu verilebilir. Çocuklar çamur oluşturma ve kullanma aşamalarında bahçe ve kişisel temizliğine dikkat eder. Çamuru kullandıktan sonra ellerini yıkar. Çamur kullanırken bahçede oluşabilecek kirlilikleri önler ya da temizler (D18.1.2., D18.2.3. ). Çocuklar yeni kartlarındaki görselleri çamurla kapatırlar ve kartların kuruyabilecekleri bir alan seçerek/belirleyerek oraya bırakırlar(KB3.1.SB5. Ulaştığı yapıya dayalı seçim yapmak). Ardından tüm kartlar karıştırılır ve çocuklar içinden seçer, kazır. Kartları incelemeleri için fırsat verilir. Daha sonra çocukların tebeşirle yere düz bir çizgi çizmeleri istenir. Kartlarında yer alan hareketi çizgi üzerinde yapmalarına rehberlik edilir (HSAB1.a.). Çocuklar bahçeye çıkardıkları materyalleri toplar ve sınıfa geçilir. Bahçenin temiz ve düzenli bırakılmasına dikkat edilir. Materyaller sınıftaki yerlerine yerleştirilir (D18.2.3.). Kazıma kartı oluşturma: Görsel kartların üzerine bant yapıştırılır. Bantın üzerine ince bir tabaka halinde boya sürülerek kuruması beklenir. DEĞERLENDİRME • Kazıma kartlarını hangi materyal ile kazıdın, bu materyali neye göre seçtin? |
Farklılaştırma | |
Zenginleştirme | Kartındaki hareketi çizgi üzerinde tamamlayan çocuklar arkadaşlarıyla kart değiştirerek devam edebilir. Zikzak, dairesel gibi farklı çizgi çeşitleri üzerinde de denemesi için yönlendirilebilir. |
Destekleme | Çizgi çizmekte veya çizgi üzerinde hareket etmekte zorlanan çocukların çizgi olmadan hareket edebilmelerine rehberlik edilir. |
Aile/Toplum Katılımı | Aile Katılımı: Kazıma kartlarının nasıl oluşturulabileceği ve sınıfta yapılan etkinlikler hakkında ailelere bilgi verilir. Çocuklarla birlikte kazıma kartı oluşturmaları istenir. Toplum Katılımı: Çocukların çamur mutfağında oluşturduğu eserler kuruduktan sonra “Çocuğun ismi, eserin adı, çocuğun eserle ilgili duygu ve düşünceleri” gibi bilgiler yer alacak şekilde sunuma hazır hale getirilir. Okul önünde bir Çamur Müzesi oluşturularak çocukların eserleri sergilenir. |