T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin koro kavramının tarihçesini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
4
Kavramsal Beceriler

KB2.6. Bilgi Toplama

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.2. İş Birliği

Değerler

D4. Dostluk

Okuryazarlık Becerileri

OB1. Bilgi Okuryazarlığı

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik, Sosyal Bilgiler
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.7.1.1. Koro kavramının tarihçesi ile ilgili bilgi toplayabilme
a) Koro kavramının tarihçesi ile ilgili bilgilere ulaşmak için kullanacağı araçları belirler.
b) Koro kavramının tarihçesi ile ilgili bilgileri bulur.
c) Koro kavramının tarihçesi ile ilgili bilgileri doğrular.
ç) Koro kavramının tarihçesi ile ilgili bilgileri kaydeder.

İçerik Çerçevesi

Koro Kavramının Tarihçesi

Anahtar Kavramlar

koro, koro tarihi, müzik tarihi

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktısı, performans görevi ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir. Öğrencilere koro kavramının tarihçesini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin koro, müzik kültürü ve müzik tarihiyle ilgili bilgilere sahip oldukları ve öngörülen
yeterliliğe ulaştıkları kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin koro kavramının tarihçesini açıklayabilmeleri için müzik kültürü ve müzik tarihine
yönelik bilgi düzeyleri, ilgi alanları belirlenir. Süreçte hazırlık soruları, materyaller ve
çeşitli etkinliklerden yararlanılır. Öğrencilere koro kelimesinin kökeni ile ilgili düşünceleri
sorulabilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin kendi yaşantılarında okudukları müzik tarihi kitaplarından ya da izledikleri belgesellerden koro tarihine yönelik olarak edindikleri bilgileri arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanarak öğrenme çıktısıyla bir köprü kurulabilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.7.1.1
Öğrencilere koro kavramının kökeni ve tarihçesine ilişkin “Müzik tarihini bilmek neden önemlidir? Koro kelimesinin kökeni nereden gelmektedir? Koro tarih boyunca toplumlar için neden önemli yer tutmuştur?” gibi sorular sorularak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (E1.1). Öğrencilerden gruplara ayrılmaları istenir (D4.2, SDB2.2). Grupların koro kavramının tarihçesini araştırmaları istenerek araştırmaları için kullanacakları araçları belirlemeleri istenir. Öğrencilere araştırmalarını yaparken güvenilir kaynaklar kullanmaları gerektiği vurgulanır. Grupların koro kavramının tarihçesi ile ilgili bilgileri güvenilir kaynaklardan bulmaları beklenir (OB1). Grupların farklı kaynaklar kullanarak buldukları bilgileri doğrulamaları istenir. Öğrencilerin buldukları bilgileri çeşitli yollarla (kompozisyon, sunum vb.) kaydetmesi sağlanır. Öğrencilerin koro kavramının kökenini araştırmalarına yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir
.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerin dünyada koro seslendirmelerinin yapıldığı tarihî mekânlarla ilgili araştırma yapmaları
ve araştırma sonuçlarını arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir.

Destekleme

Destekleme sürecinde öğrencilere koro kavramının tarihsel süreciyle ilgili tekrarlar yaptırılabilir.
Konunun pekişmesi için sınıfta öğrencilerle çeşitli materyaller paylaşılabilir.