T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Temada öğrencilerin kuruluş amacına ve sayısal oluşumlarına göre koro türlerini açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
6
Kavramsal Beceriler

KB1. Temel Beceriler

Eğilimler

E1.1. Merak, E3.6. Analitiklik

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB1.1. Kendini Tanıma (Öz Farkındalık), SDB2.1. İletişim

Değerler

D3. Çalışkanlık

Okuryazarlık Becerileri

OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB4. Görsel Okuryazarlık

Disiplinler Arası İlişkiler
Müzik
Beceriler Arası İlişkiler
TAB1. Dinleme/İzleme
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

KOREP.4.1.1. Kuruluş amacına göre koroları açıklayabilme
KOREP.4.1.2. Sayısal oluşumlarına göre koroları açıklayabilme

İçerik Çerçevesi

Kuruluş Amacına Göre Korolar
Sayısal Oluşumlarına Göre Korolar

Anahtar Kavramlar

amatör korolar, büyük korolar, oda koroları, orta büyüklükte korolar, profesyonel korolar

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Öğrenme çıktıları, performans görevi ve öz değerlendirme formu kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilere kuruluş amacına göre koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilere verilen performans görevi analitik dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu ile değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin koroların farklı türlerde olabileceğini bildikleri kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin kuruluş amacına göre korolar ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde soru-cevap tekniği kullanılabilir. Koroların farklı türlerde olabileceği bilgisinden yola çıkarak öğrencilere kuruluş amacına göre koroların olup olmadığına yönelik sorular sorulabilir. Öğrencilerin sayısal oluşumlarına göre korolar ile ilgili bilgi ve beceri düzeyleri, deneyimleri ve beklentileri belirlenir. Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin tespitinde soru-cevap tekniği kullanılabilir. Koroların farklı türlerde olabileceği bilgisinden yola çıkarak öğrencilere sayısal oluşumlarına göre koroların olup olmadığına yönelik sorular sorulabilir.

Köprü Kurma

Öğrencilerin kendi yaşantılarından yararlanarak daha önce dinleyici olarak katıldıkları amatör ya da profesyonel korolar tarafından verilen konserlerle ilgili deneyimlerini sınıfta paylaşmaları istenebilir. Öğrencilerin daha önce dinleyici olarak katıldıkları koro konserlerindeki koro üyelerinin sayısı sorulabilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

KOREP.4.1.1
Öğrencilere sorular sorularak amatör ve profesyonel kelimelerinin tanımını bulmaları beklenir (D3.3, E3.6, SDB1.1, SDB2.1, OB1). “Amatör korolar” ve “profesyonel korolar” ile ilgili görsel, işitsel ve görüntülü materyaller paylaşılarak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (OB4, E1.1, TAB1). Öğrencilere “Amatör koro nedir? Profesyonel koro nedir?” gibi sorular sorularak kuruluş amacına göre korolarla ilgili düşüncelerini ifade etmeleri beklenir. Öğrencilere kuruluş amacına göre koro türlerini açıklayabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.

KOREP.4.1.2
Sayısal oluşumlarına göre oda koroları, orta büyüklükte korolar, büyük korolar gibi koro türleri ile ilgili çeşitli görsel, işitsel ve görüntülü materyaller paylaşılarak öğrencilerin konuyu merak etmeleri sağlanır (OB4, E1.1, TAB1). Öğrencilere sorular sorularak sayısal oluşumlarına göre koro türleri ile ilgili düşüncelerini ifade etmeleri beklenir (D3.4, SDB2.1). Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanılabilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerin yaşadıkları il veya ilçede faaliyet gösteren amatör ya da profesyonel koroların şefleri veya üyeleriyle röportaj yaparak notlarını sınıfta arkadaşlarına sunmaları istenebilir. Ayrıca dünyadaki ve ülkemizdeki ünlü amatör ya da profesyonel korolarla ilgili araştırma yapmaları ve bu araştırmalarını sınıf ortamında sunmaları istenebilir. Öğrencilerin sayısal oluşumlarına göre korolarla ilgili araştırma yapmaları ve araştırmalarını sınıf ortamında sunmaları istenebilir. Ayrıca bu koro türlerine ait sesli/görüntülü kayıtları sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanabilir.

Destekleme

Öğrencilerin kuruluş amacına göre koro türlerini kavramalarına yönelik daha fazla görüntülü materyal kullanılarak ve hazır bilgi kartları verilerek süreç desteklenebilir.Öğrencilerin sayısal oluşumlarına göre koro türlerini kavramalarına yönelik daha fazla görüntülü materyal kullanılarak ve hazır bilgi kartları verilerek süreç desteklenebilir.