T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI

2. TEMA: MÜZİK KÜLTÜRÜ

Bu temada, öğrencilerin dünya müziklerini karşılaştırabilmeleri, etnik çalgıların özelliklerini karşılaştırabilmeleri, müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımları karşılaştırabilmeleri, yaşadığı yerdeki müzik etkinliklerini gözlemleyebilmeleri, Atatürk’ün müzikle ilgili hatıralarını özetleyebilmeleri, farklı türdeki eserler ile belirli gün ve haftalarla ilgili eserleri söyleyebilmeleri, ortak repertuvardaki eserleri söyleyebilmeleri, müzik eserlerine bedensel hareketlerle eşlik edebilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Saati
20
Alan Becerileri

SAB10. Müziksel Söyleme Becerisi, SAB13. Müziksel Hareket Becerisi

Kavramsal Beceriler

KB2.2. Gözlemleme Becerisi, KB2.3. Özetleme Becerisi, KB2.7. Karşılaştırma Becerisi

Eğilimler

E1.1. Merak, E1.4. Kendine İnanma (Öz Yeterlilik), E1.5. Kendine Güvenme (Öz Güven), E2.5. Oyunseverlik, E3.2. Odaklanma, E3.8. Soru Sorma

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB1.1. Kendini Tanıma (Öz Farkındalık Becerisi), SDB2.1. İletişim Becerisi, SDB2.2. İş Birliği Becerisi,SDB2.3. Sosyal Farkındalık Becerisi

Değerler

D3. Çalışkanlık, D4. Dostluk, D7. Estetik, D11. Özgürlük, D13. Sağlıklı Yaşam, D14. Saygı, D15. Sevgi, D19. Vatanseverlik

Okuryazarlık Becerileri

OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB2. Dijital Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık, OB5. Kültür Okuryazarlığı, OB9. Sanat Okuryazarlığı

Disiplinler Arası İlişkiler
Türkçe, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Beden Eğitimi, Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler, Görgü Kuralları ve Nezaket
Beceriler Arası İlişkiler
SAB9. Müziksel Dinleme Becerisi, KB2.13. Yapılandırma Becerisi
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

MÜZ.8.2.1. Dünya müziklerini karşılaştırabilme
a) Dünya müziklerinin özelliklerini ifade eder.
b) Dünya müziklerine ilişkin benzerlikleri ifade eder.
c) Dünya müziklerine ilişkin farklılıkları ifade eder.
MÜZ.8.2.2. Etnik çalgıların özelliklerini karşılaştırabilme
a) Etnik çalgıların özelliklerini ifade eder.
b) Etnik çalgıların özelliklerine ilişkin benzerlikleri ifade eder.
c) Etnik çalgıların özelliklerine ilişkin farklılıkları ifade eder.
MÜZ.8.2.3. Farklı türdeki eserleri söyleyebilme
a) Bedenini söylemeye hazır hâle getirir.
b) Uygun söyleme tekniklerini kullanır.
c) Eserin müziksel bileşenlerini uygular.
MÜZ.8.2.4. Müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımları karşılaştırabilme
a) Müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımların özelliklerini ifade eder.
b) Müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımlara ilişkin benzerlikleri ifade eder.
c) Müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımlara ilişkin farklılıkları ifade eder.
MÜZ.8.2.5. Yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinlikleri gözlemleyebilme
a) Yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinliklerin amaçlarını belirler.
b) Yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinliklere yönelik veri toplar.
c) Yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinlik verilerini sınıflandırır.
MÜZ.8.2.6. Belirli gün ve haftalarla ilgili eserleri söyleyebilme
a) Bedenini söylemeye hazır hâle getirir.
b) Uygun söyleme tekniklerini kullanır.
c) Eserin müziksel bileşenlerini uygular.
MÜZ.8.2.7. Atatürk’ün müzikle ilgili hatıralarını özetleyebilme
a) Atatürk’ün müzikle ilgili hatıralarını çözümler.
b) Atatürk’ün müzikle ilgili hatıralarını sınıflandırır.
c) Atatürk’ün müzikle ilgili hatıralarını yorumlar (Kendi cümleleriyle aktarır.).
MÜZ.8.2.8. Ortak repertuvardaki eserleri söyleyebilme
a) Bedenini söylemeye hazır hâle getirir.
b) Uygun söyleme tekniklerini kullanır.
c) Eserin müziksel bileşenlerini uygular.
MÜZ.8.2.9. Müzik eserlerine bedensel hareketlerle eşlik edebilme
a) Ritmik yapıya/eserin anlamına uygun hareketler belirler.
b) Ritmik yapıya/eserin anlamına uygun hareketler sergiler.

İçerik Çerçevesi

Dünya müzikleri
Etnik çalgılar
Farklı türdeki eserler
Müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımlar
Yaşadığı yerdeki müzik etkinlikleri
Belirli gün ve haftalarla ilgili eserler
Atatürk’ün müzikle ilgili hatıraları
Ortak repertuvar
Bedensel hareketler

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Bu temadaki öğrenme çıktıları; gözlem formu, kısa cevaplı ve açık uçlu sorular, kontrol
listesi, çoktan seçmeli testler, dereceli puanlama anahtarı ve öz değerlendirme formu
kullanılarak değerlendirilebilir. Dünya müziklerini ve etnik çalgıların özelliklerini karşılaştırabilmelerine,
yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinlikleri gözlemleyebilmelerine yönelik
performans görevi verilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin dünya müziklerini duydukları/dinledikleri, çeşitli etnik çalgıları gördükleri/dinledikleri,
müzik teknolojisinde kullanılan donanımları gördükleri ve yazılımları duydukları,
yaşadığı yerdeki müzik etkinliklerini duydukları, Atatürk’ün müzikle ilgili hatıraları hakkında
genel bir fikir sahibi oldukları, müziksel dinleme becerisine sahip oldukları, müzik dinleme/
söyleme kurallarını bildikleri, farklı türdeki eserleri dinledikleri, bazı temel bedensel hareketleri
bildikleri kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Öğrencilerin dünya müziklerine, etnik çalgıların özelliklerine, müzik teknolojisinde kullanılan
donanım ve yazılımlara, yaşadığı yerdeki müzik etkinliklerine, Atatürk’ün müzikle ilgili
hatıralarına ve farklı türdeki eserlere yönelik bilgi düzeyleri soru-cevap şeklinde; bazı temel
bedensel hareketlere yönelik becerileri ise gözlemlenerek ölçülebilir.

Köprü Kurma

Öğrencilere dünya müzikleri, etnik çalgıların özellikleri, müzik teknolojisinde kullanılan donanım
ve yazılımlar, yaşadığı yerdeki müzik etkinlikleri, Atatürk’ün müzikle ilgili hatıraları
ile ilgili sorular sorulabilir. Daha sonra fikirlerini kendi yaşantılarından ve deneyimlerinden
yararlanarak açıklamaları istenebilir. Farklı türdeki eserlere ve bazı temel bedensel hareketlere
yönelik becerileri kendi yaşantılarından ve deneyimlerinden yararlanarak ifade
etmeleri istenebilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

MÜZ.8.2.1.
Öğrencilere dünyanın farklı coğrafyalarındaki müziklerinden (Türk Dünyası, Balkan, Arap,
Hint, Uzak Doğu, Latin vb.) örnekler, materyaller aracılığıyla izletilir/dinletilir (SAB9). Daha
sonra dinledikleri dünya müziklerinin neler olabileceği ile ilgili sorular sorularak konuya dikkatleri
çekilir (E1.1). Bu müziklerin onlarda nasıl bir duygu uyandırdığını ifade etmeleri istenebilir
(SDB2.3, OB1). Ardından dünya müziklerinin çalgısal, ezgisel ve sözlü niteliklerini pekiştirici
eğitsel oyunlar oynanır (SDB1.1, E2.5, E3.8). Bu müziklerin başlıca icracılarından ve
eserlerinden dünya kültürel mirasına katkısı olan örnekler çeşitli çevrim içi araçlarla dinletilir
(SAB9, D4.5, OB2, OB5). Öğrencilerin bu eserler ve icracılarına saygı duymaları gerektiği vurgulanır
(D14.3). Bu yolla öğrencilerin müzik yaşantıları estetik unsurlarla zenginleştirilir (D7.3).
Öğrencilerin dinledikleri müziklerin özelliklerini fark etmeleri ve kendi cümleleriyle yorumlamaları
istenebilir (OB1). Öğrencilere bu müziklerin benzer ve farklı özellik taşıyıp taşımadıkları
hakkında sorular sorulur. Bu özellikleri ayrı ayrı açıklamaları istenebilir. Değerlendirmeler;
kısa cevaplı ve açık uçlu sorular, gözlem formu, çoktan seçmeli testler gibi araçlardan biriyle
yapılabilir. Dünya müziklerini karşılaştırabilmelerine yönelik performans görevi verilebilir.
MÜZ.8.2.2.
Öğrencilere dünyanın farklı coğrafyalarında kullanılan etnik çalgıların (dombra, dutara, sitar,
bandura, bandoneon, balalayka, santur, buzuki, panflüt, okarina vb.) neler olabileceği
ile ilgili sorular sorularak konuya dikkatleri çekilir (E1.1). Bu çalgıların özelliklerine dikkat
çekebilmek amacıyla görsel ve işitsel materyaller kullanılabilir. Tanıtılan çalgılar soru-cevap
etkinlikleri (bilgi yarışması, doğru-yanlış oyunları vb.) ile oyunlaştırılır (SDB1.1. E2.5, E3.8).
Çalgıları görselleştirme sürecinde çevrim içi araçlardan yararlanılır (OB2,OB4). İlgili çalgıların alan yazındaki başlıca eserleri varsa dinletilir, dünya kültürel mirasına katkısı olan başlıca
icracıları tanıtılır (SAB9, D4.5, D15.2, OB5). Öğrencilerin bu eserler ve icracılarına saygı
duymaları gerektiği vurgulanır (D14.3). Bu yolla öğrencilerin müzik yaşantıları estetik unsurlarla
zenginleştirilir (D7.3). Daha sonra öğrencilerden bu çalgıların özelliklerini, benzerliklerini
ve farklılıklarını ayrı ayrı sözlü olarak ifade etmeleri istenebilir. Değerlendirmeler
performans görevi, kısa cevaplı ve açık uçlu sorular, gözlem formu, çoktan seçmeli testler
gibi araçlardan biriyle yapılabilir.
MÜZ.8.2.3.
Öğrencilerden söylenecek etnik müzik türlerinden seçilen eser(ler)i dikkatle dinlemeleri istenir
(SAB9, E3.2). Öğrencilerin bedenlerini söylemeye hazır hâle getirmeleri için “otururken veya
ayakta; ayakların omuz hizasında açılarak vücudun dengeli ve dik bir şekilde durması” gerektiği
söylenir. Bu duruş öğretmen tarafından gösterilir ve omurga sağlığı bakımından önemine
dikkat çekilir (D13.4). Daha sonra öğrencilerden bedenlerini söylemeye hazır hâle getirmeleri
istenebilir ve bu sırada çeşitli diyafram ve ses egzersizleri yapılabilir. Ardından eserin sözleri
önce öğretmen tarafından söylenir ve öğrencilerin tekrar etmeleri istenebilir. Sözlerin tekrar
edilmesinden sonra öğrencilere şarkının nefes yerleri söylenir ve öğrencilerin doğru nefes yerlerinde
nefes almaları sağlanır. Bu sırada eseri grup arkadaşları ile söylemeleri için öğrenciler
cesaretlendirilir (E1.5). Son olarak, öğrencilerden eserleri grup olarak seslendirirken iş birliği
içinde, doğru duruşla, nefes yerlerine odaklanarak ve müziksel bileşenlere uygun şekilde söylemeleri
istenebilir (SDB2.1, SDB2.2, E1.4, E3.2, D3.4, D4.1, OB9). Ayrıca eserin ritmik yapısına
ya da anlatımına uygun bedensel hareketler bireysel ve grup olarak yapılabilir. Bu beceriye yönelik
bireysel değerlendirmeler; dereceli puanlama anahtarı, gözlem formu, kontrol listesi gibi
araçlardan biriyle yapılabilir. Etnik çalgıların özelliklerini karşılaştırabilmelerine yönelik performans
görevi verilebilir.
MÜZ.8.2.4.
Öğrencilere müzik teknolojisinde kullanılan cihazların (mikser, mikrofon, hoparlör, amfi, jak,
ses kartı, midi klavye, ses monitörü vb.), nota yazım programlarının, mix ve mastering programlarının
ve yapay zekâ besteleme programlarının neler olabileceği ile ilgili sorular sorularak
konuya dikkatleri çekilir (E1.1). Bu cihazların ve yazılımların özelliklerine dikkat çekebilmek
amacıyla görsel ve işitsel materyaller ile okulda bulunan cihazlardan yararlanılır. Tanıtılan
cihazlar ve yazılımlar soru-cevap etkinlikleri (beste yarışması, doğru-yanlış oyunları vb.) ile
oyunlaştırılır (SDB1.1, E2.5, E3.8). Cihazları görselleştirme sürecinde çevrim içi araçlardan
yararlanılır (OB2). Yapay zekâ programları kullanılarak yapılan besteler ile öğrencilerin müzik
yaşantıları estetik unsurlarla zenginleştirilir (D7.3). Daha sonra öğrencilerden cihazların ve
yazılımların özelliklerini (hangisi hangi amaçla ve nerede kullanılır), benzerliklerini ve farklılıklarını
ayrı ayrı sözlü olarak ifade etmeleri istenebilir. Değerlendirmeler; gözlem formu, kısa
cevaplı ve açık uçlu sorular, kontrol listeleri, öz değerlendirme formu gibi araçlardan biriyle
yapılabilir.
MÜZ.8.2.5.
Öğrencilere yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinliklerin (konser, festival, dinleti, kına gecesi, düğün
vb.) neler olabileceği hakkında sorular sorularak konuya dikkatleri çekilir (E1.1). Bu etkinliklerin
hangi amaçlarla yapıldıklarını kendi cümleleriyle yorumlamaları istenebilir (OB1). Bunların
somut olmayan kültürel mirasa katkısı olan müzik etkinlikleri olduğu ifade edilir (D19.3,
OB1). Öğrencilerin bu etkinliklere katılarak ilgili etkinlikleri gözlemlemeleri ya da çeşitli görsel
ve dijital araçlar yoluyla araştırarak bulmaları, ardından kendi ilgi ve tercihlerine uygun olanları
seçmeleri ve elde ettikleri verileri sınıflandırarak arkadaşlarıyla paylaşmaları istenebilir (D3.3,
OB2). Değerlendirmeler; gözlem formu, kısa cevaplı ve açık uçlu sorular, kontrol listeleri gibi
araçlardan biriyle yapılabilir. Yaşadığı yerdeki müzikle ilgili etkinlikleri gözlemleyebilmelerine
yönelik performans görevi verilebilir. 

MÜZ 8.2.6.
Öğrencilerin millî kimliklerini tanımalarına olanak sağlayacak belirli gün ve haftaları konu
alan şarkı, türkü ve marş türlerinde söyleyecekleri eser(ler)i dikkatle dinlemeleri istenebilir
(D11.2, D14.3, D19.2, SAB9, E3.2). Bu tema içerisinde belirli gün ve haftalara denk gelen
önemli günlerde farklı eserlerle, farklı etkinlikler yaptırılır. Öğrencilerin bedenlerini şarkı
söylemeye hazır hâle getirmeleri için “otururken veya ayakta; ayakların omuz hizasında
açılarak vücudun dengeli ve dik bir şekilde durması” gerektiği söylenir. Bu duruş öğretmen
tarafından gösterilir ve omurga sağlığı bakımından önemine dikkat çekilir (D13.4). Daha
sonra öğrencilerden bedenini söylemeye hazır hâle getirmeleri istenebilir ve bu sırada çeşitli
diyafram ve ses egzersizleri yapılabilir. Ardından eserin sözleri önce öğretmen tarafından
söylenir ve öğrencilerin tekrar etmeleri istenebilir. Sözlerin tekrar edilmesinden sonra
öğrencilere şarkının nefes yerleri söylenir ve öğrencilerin doğru nefes yerlerinde nefes almaları
sağlanır. Bu sırada eseri grup arkadaşları ile söylemeleri için öğrenciler cesaretlendirilir
ve onlardan belirli gün ve haftalarla ilgili söylenen eserin ruhunu (coşku, hüzün vb.)
yansıtmaları beklenir (E1.5). Son olarak, öğrencilerden eserleri grup olarak seslendirirken
iş birliği içinde, doğru duruşla, nefes yerlerine odaklanarak ve müziksel bileşenlere uygun
şekilde söylemeleri istenebilir (SDB2.1, SDB2.2, E1.4, E3.2, D3.4, D4.1, OB9). Ayrıca eserin
ritmik yapısına ya da anlatımına uygun bedensel hareketler bireysel ve grup olarak yapılabilir.
Bu beceriye yönelik bireysel değerlendirmeler; dereceli puanlama anahtarı, gözlem
formu, kontrol listesi gibi araçlardan biriyle yapılabilir.
MÜZ.8.2.7.
Öğrencilere Atatürk’ün müzikle ilgili hatıraları ile ilgili sorular sorularak konuya dikkatleri
çekilir (E1.1). Alınan cevaplar doğrultusunda öğrencilerin Atatürk’ün Millî Mücadele dönemive
sonrasındaki müzik ile ilgili hatıralarını çeşitli basılı ve çevrim içi materyaller aracılığıyla
(kitaplar, arşivler, anılar vb.) konuyu inceleyip araştırarak çözümlemeleri istenebilir.
Yapılan bu araştırmalarla Millî Mücadele’nin sembollerinden biri olan “Gençlik Marşı’nın”
önemi vurgulanır ve zafere ulaşmadaki katkısı göz önüne serilir (OB2, D14.3, D15.2, D19.2).
Ayrıca araştırıp buldukları ve çözümledikleri bu bilgiler ışığında Atatürk’ün müzikle ilgili
diğer hatıraları hakkındaki fikirleri sınıflandırmaları istenebilir. Daha sonra öğrencilerden
Atatürk’ün hatıralarını kendi cümleleri ile sunum yoluyla yorumlamaları istenebilir (D7.3).
Değerlendirmeler; kontrol listeleri, öz değerlendirme formu, kısa cevaplı ve açık uçlu sorular,
gözlem formu, çoktan seçmeli testler gibi araçlardan biriyle yapılabilir.
MÜZ.8.2.8.
Öğrencilere somut olmayan kültürel mirasın korunmasına olanak sağlamak amacıyla ortak
repertuvarda yer alan (Bkz: Ortak repertuvar listesi) şarkı, türkü ve marş türlerindeki
eserleri dikkatle dinlemeleri istenebilir (D14.3, D15.2, D19.3, SAB9, E3.2). Öğrencilerin
bedenlerini şarkı söylemeye hazır hâle getirmeleri için “otururken veya ayakta; ayakların
omuz hizasında açılarak vücudun dengeli ve dik bir şekilde durması” gerektiği söylenir. Bu
duruş öğretmen tarafından gösterilir ve omurga sağlığı bakımından önemine dikkat çekilir
(D13.4). Daha sonra öğrencilerden bedenlerini söylemeye hazır hâle getirmeleri istenebilir
ve bu sırada çeşitli diyafram ve ses egzersizleri yapılabilir. Ardından eserin sözleri önce
öğretmen tarafından söylenir ve öğrencilerin tekrar etmeleri istenebilir. Sözlerin tekrar
edilmesinden sonra öğrencilere şarkının nefes yerleri söylenir ve öğrencilerin doğru nefes
yerlerinde nefes almaları sağlanır. Bu sırada ortak repertuvardaki eserlerin bütün yurtta
söylendiğine özellikle dikkat çekilerek eserleri grup arkadaşları ile söylemeleri için öğrenciler
cesaretlendirilir (E1.5). Son olarak, öğrencilerden eserleri grup olarak seslendirirken
iş birliği içinde, doğru duruşla, nefes yerlerine odaklanarak ve müziksel bileşenlere uygun
şekilde söylemeleri istenebilir (SDB2.1, SDB2.2, E1.4, E3.2, D3.4, D4.1, OB9). Ayrıca eserin
ritmik yapısına ya da anlatımına uygun bedensel hareketler bireysel ve grup olarak yapılabilir. Bu beceriye yönelik bireysel değerlendirmeler; dereceli puanlama anahtarı, gözlem formu,
kontrol listesi gibi araçlardan biriyle yapılabilir.
MÜZ.8.2.9.
Müzik kültürü temasında öğrenilen müzik eserlerinin ritmik yapısına (tempo) ve anlatımına
(coşkulu, hüzünlü vb.) uygun bedensel hareketler öğrenciler tarafından belirlenir. Ardından
birkaç deneme yapılarak hareketler pekiştirilir. Bunun yanı sıra öğrenciler eğer var ise
daha önce öğrenilen etnik müziklerin dansları (flamenko, tango, vals, sirtaki, salsa, çaça,
rumba vb.) ile ilgili bedensel hareketleri uygun bir şekilde yapabilmeleri için öğretmen tarafından
sözlü olarak cesaretlendirilir (E1.5). Öğrencilerden hareketlere odaklanarak bireysel/
grup hâlinde eserin ritmik yapısına ya da anlamına uygun bedensel hareketleri sergilemeleri
istenebilir (KB2.13, E3.2, OB9, SDB2.1, SDB2.2). Eserlere grup olarak bedensel
hareketlerle eşlik ederken öğrencilerin dayanışma içinde olmaları sağlanır (D3.4, D4.1). Bu
beceriye yönelik bireysel değerlendirmeler; dereceli puanlama anahtarı, gözlem formu,
kontrol listesi gibi araçlardan biriyle yapılabilir. Ritmik yapıya/eserin anlamına uygun hareketler
belirlemelerine ve sergilemelerine yönelik performans görevi verilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilere dünya müzikleri, etnik çalgılar, müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve yazılımlar,
yaşadığı yerdeki müzik etkinlikleri, Atatürk’ün müzikle ilgili hatıraları ile ilgili çeşitli
araştırma ödevleri verilebilir, projeler yaptırılabilir ve bunları sınıfta sunmaları istenebilir.
Konserlere veya müzik dinletilerine katılarak eleştirel yazılar yazmaları istenebilir. Dünya
müzikleri ve etnik çalgılarla ilgili haritalar oluşturmaları istenebilir. Belirli gün ve haftalarla
ilgili eserler oluşturmaları ve söylemeleri istenebilir. Farklı türlerde kendi seçtikleri ya da
kendi ürettikleri eserleri doğru duruşla ezgisel yapılarına uygun olarak uygun olarak solo ya
da küçük gruplar hâlinde söylemeleri istenebilir. Farklı formlardaki (şarkı, türkü, marş vb.)
eserleri de araştırmaları ve sınıfta sunmaları istenebilir. Öğrencilerin dinledikleri müziklere,
kendi oluşturdukları bedensel hareketlerle eşlik etmeleri ve bunu sınıfta sergilemeleri
istenebilir. Öğrencilere eserlerin ritmik yapılarını ve anlatımlarını uygun bedensel hareketlerle
ifade edebilecekleri projeler yaptırılabilir. Çalgı çalabilen öğrencilerin söylenen eserlere
kendi çalgılarıyla eşlik etmeleri sağlanabilir.

Destekleme

Öğrencilere dünya müzikleri, etnik çalgılar, müzik teknolojisinde kullanılan donanım ve
yazılımlar, yaşadığı yerdeki müzik etkinlikleri ve Atatürk’ün müzikle ilgili hatıraları ile ilgili
konular, çevrim içi araçlar aracılığıyla çeşitli görsel ve işitsel materyaller kullanılarak anlatılabilir;
posterler gösterilebilir ve videolar izlettirilebilir. Kısa sorular hazırlanarak soru-cevap
etkinlikleri yaptırılabilir. Öğrencilerin ilgisine, gelişim seviyesine uygun kısa, eğlenceli,
kolay anlaşılır eserler belirlenebilir. Şarkı sözlerinin öğrenilmesini kolaylaştırmak için görsel
materyallerden yararlanılabilir ya da eserlerin sözlerini anlatan devinimsel hareketler
kullanılabilir. Bedensel hareketlerin nasıl yapılacağını gösteren görsel ve işitsel materyaller
kullanılabilir. Bedensel hareketleri gösteren videolar düşük oynatma hızı ile oynatılarak
öğrencilerin bedensel hareketleri tekrarlamaları istenebilir. Hareketlere basit ve yavaş ritimlerle
başlanabilir. Sınıftaki öğrencilerden, iş birlikli öğrenme doğrultusunda akranlarına
yardımcı olmaları istenebilir.