6. ÖĞRENME ALANI: BİLİM, TEKNOLOJİ VE SANAT
SBAB2. Kanıta Dayalı Sorgulama ve Araştırma
E1.1. Merak, E3.8. Soru Sorma
D3. Çalışkanlık, D7. Estetik
OB7. Veri Okuryazarlığı
HB.1.6.1. Bilimle ilgili merak ettiklerini sorabilme
Sunulan bilimsel bir konu hakkında merak ettiği soruları sorar.
HB.1.6.2. Teknoloji ile ilgili merak ettiklerini sorabilme
Sunulan teknolojik bir konu hakkında merak ettiği soruları sorar.
HB.1.6.3. Sanatla ilgili merak ettiklerini sorabilme
Sunulan sanatsal bir konu hakkında merak ettiği soruları sorar.
Bilim ile İlgili Merak Edilenler
Teknoloji ile İlgili Merak Edilenler
Sanat ile İlgili Merak Edilenler
bilim, teknoloji, sanat
Öğrenme çıktıları; öğrencilerin bilim ve teknoloji hakkında edindikleri bilgiler yazdıkları öğrenme günlükleri ile oluşturdukları sanatsal ürünler ise bütüncül puanlama anahtarı ile değerlendirilebilir. Öğrencilerin sunuları kontrol listesi ile incelenebilir.
Öğrencilerin bazı teknolojik ürünleri kullanabildiği, resim ve müzik alanlarında farkındalığı olduğu kabul edilmektedir.
Bilimsel gelişmelere ilişkin öğrencilere aşağıdaki sorular sorulabilir:
• Çevremizde kullanılan teknolojik ürünler nelerdir?
• Çevremizdeki teknolojik ürünlerden nasıl faydalanırız?
• Teknolojik ürünlere niçin ihtiyaç duyarız?
Sanatsal faaliyetlere katılım durumlarına ilişkin öğrencilere aşağıdaki sorular sorulabilir:
• Sergi, tiyatro, müze gezisi gibi sanat etkinliklerinden hangilerine katıldınız?
• Hangi sanat etkinliklerine katılmak istersiniz?
Öğrencilerin kullandıkları teknolojik ürünleri listelemeleri ya da resmetmeleri istenir.
Sanatın günlük hayat ile ilişkisinin kurulması için öğrencilerin ilgi alanlarına ilişkin sorular sorularak daha önce deneyimlemiş oldukları sanat etkinlikleri incelenir.
HB.1.6.1
Öğrencilerin bilimle ilgili merak ettiklerini sorabilmeleri (SBAB2, SBAB2.1.SB2) beklenir. Öğrencilerin bilime dikkatlerini çekmek (E1.1) amacıyla balon roket, havalı parmaklar gibi deneyler yapılır. Öğrencilere bilimsel bir konu hakkında belgesel, deney videosu gibi eğitici içerikler izletilir ya da bir buluşun görseli verilir. Ardından öğrencilerden sunulan bilimsel konu hakkında merak ettiği soruları sorması beklenir. Bunun için sunulan konu, deney ya da ürünün oluşumu ile ilgili bir soru kutusu, soru turu gibi teknikler kullanılarak soru sormaları (E3.8) istenir (OB7.1). Öğrencilere deneyler ya da STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) etkinlikleri yaptırılarak onların araştırmacı ve sorgulayıcı davranışlar geliştirmeleri (D3.3) sağlanır. Süreç sonunda öğrencilerden konu ile ilgili merak ettikleri soruları ve ulaştıkları cevapları öğrenme günlüklerine yazmaları istenebilir.
HB.1.6.2
Öğrencilerden teknoloji ile ilgili merak ettiklerini sorabilmeleri (SBAB2, SBAB2.1.SB2) beklenir. Öğrencilerin teknolojik gelişmelere ve ürünlere dikkatlerini çekmek (E1.1) amacıyla örnekler verilir. Öğrencilere teknolojik bir gelişme veya ürün hakkında belgesel, animasyon, video gibi eğitici içerikler izletilir. Öğrencilerden eğitim, ulaşım, iletişim ve sağlık alanlarında kullanılan teknolojiler hakkında soru sormaları beklenir. Bunun için akvaryum, mektup/ telgraf gibi teknikler kullanılarak öğrencilerin konu ile ilgili soru sormaları (E3.8) sağlanır (OB7.1). Öğrencilere STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) etkinlikleri yaptırılarak onların araştırmacı ve sorgulayıcı davranışlar geliştirmeleri (D3.3) sağlanır. Bu süreçte öğrencilere teknolojinin amaca uygun ve güvenli kullanımına yönelik hatırlatmalar yapılır. Genel ağ ortamında yapılan paylaşımların kalıcı olduğunu fark etmeleri sağlanır. Süreç sonunda öğrencilerden konu ile ilgili merak ettikleri soruları ve ulaştıkları cevapları öğrenme günlüklerine yazmaları istenebilir.
HB.1.6.3
Öğrencilerden sanatla ilgili merak ettiklerini sorabilmeleri (SBAB2, SBAB2.1.SB2) beklenir. Öğrencilerin sanata dikkatlerini çekmek (E1.1) için müzik, resim, tiyatro, ebru gibi farklı sanat dallarına ait eserlerden örnekler sunulur. Öğrencilerden sunulan örnekler hakkında sanatla ilgili soru sormaları beklenir (E3.8). STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) etkinliklerinden yararlanılarak öğrencilerden kil, oyun hamuru, blok, boya, fırça gibi malzemelerle veya müzik aletleri ile sanatsal bir ürün oluşturmaları ve bu ürünleri sunmaları sağlanır (D7.2). Süreç sonunda öğrencilerden konu ile ilgili merak ettikleri soruları ve ulaştıkları cevapları öğrenme günlüklerine yazmaları istenebilir.
Öğrencilerden bilim, teknoloji ve sanatla ilgili merak ettikleri konulara yönelik sorular hazırlamaları ve bu soruların cevaplarını araştırmaları istenebilir. Bunun için akran öğretimi ve grup çalışmalarını destekleyen etkinliklere yer verilebilir.
Öğrencilerin bilim, teknoloji ve sanatla ilgili merak ettikleri soruları sormaları için görsel ve işitsel materyallerle süreç desteklenebilir.
Programa yönelik görüş ve önerileriniz için karekodu akıllı cihazınıza okutunuz.