T.C. MİLLÎ EĞİTİM
BAKANLIĞI
Bu ünite öğrencilere spor yönetimi kapsamında yer alan yönetim fonksiyonlarını, spor yönetimi yapılanmalarını, yönetici, liderlik vb. kavramlarını tanıtmayı; bu kavramlarla ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Ders Saati
16
Kavramsal Beceriler

KB2.8. Sorgulama

Eğilimler

E1.1. Merak, E1.2. Bağımsızlık, E3.3. Yaratıcılık

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB1.2. Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme), SDB2.2. İş Birliği, SDB3.3. Sorumlu Karar Verme

Değerler

D3. Çalışkanlık

Okuryazarlık Becerileri

OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB2. Dijital Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık

Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

BEST.8.2.1. Spor yönetimi kavramını sorgulayabilme
a) Spor yönetimi kavramını tanımlar.
b) Spor yönetimi kavramı hakkında sorular sorar.
c) Spor yönetimi kavramı hakkında istenilen bilgileri toplar.
ç) Spor yönetimi kavramı hakkında toplanan bilgilerin doğruluğunu değerlendirir.
d) Spor yönetimi kavramı hakkında toplanan bilgiler üzerinden çıkarım yapar.

İçerik Çerçevesi

Spor Yönetimi Kavramları, Spor Yönetimi Fonksiyonları, Spor Yönetimi Yapılanmaları

Anahtar Kavramlar

Kulüp, lider, spor yöneticisi, yönetici, yönetim

Öğrenme Kanıtları (Ölçme ve Değerlendirme)

Bu öğrenme alanında yer alan öğrenme çıktıları çalışma yaprağı, kısa cevaplı sorular ve performans görevi teknikleri kullanılarak değerlendirilebilir. Öğrencilerden performans görevi kapsamında gruplara ayrılarak sınıf ortamında kulüp, federasyon vb. spor organizasyonlarında yönetici ve liderlik yetilerinin nasıl kullanılacağına ilişkin drama veya rol oynama çalışmaları yapmaları istenebilir. Bu çalışmalar, analitik dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilebilir.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Temel Kabuller

Öğrencilerin yönetim, spor yönetimi, yönetici, lider konularında temel düzeyde bilgi sahibi  oldukları kabul edilmektedir.

Ön Değerlendirme Süreci

Yönetim ve spor yönetimine ilişkin bilgi düzeyleri kısa cevaplı sorular kullanılarak değerlendirilebilir.
Yönetici, lider, yönetim kavramlarına ilişkin bilgi düzeyleri kısa cevaplı sorular sorularak  değerlendirilebilir.

Köprü Kurma

Spor yönetiminden yola çıkılarak ait oldukları ortamdaki yönetim ve rolleri arasında bağlantı  kurulabilir.

Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

BEST.8.2.1
Derse üzerinde spor yönetiminin içeriğinde yer alan yönetim, yönetici, lider, planlama, kulüp vb. yazan kartlar getirilir. Kartlar öğrencilere dağıtılarak/gösterilerek bu kelimelerin ne ifade ettiğiyle ilgili sorular sorulur ve öğrencilerde derse karşı merak uyandırılır (E1.1). Öğretmen öğrencilere yönetim, spor yönetimi, spor yönetiminin fonksiyonları, yönetici, lider, spor yönetimi  yapılanmaları vb. tanımları ile ilgili bilgilendirme yaptıktan sonra her öğrencinin spor yönetimi kapsamında yer alan içeriklerden merak ettikleri konuları belirlemeleri sağlanır (SDB1.2). Öğrencilerden merak ettikleri konulara ilişkin sorular sormaları istenir. Ayrıca öğrencilerden belirledikleri soruların cevaplarını kütüphane, uzman görüşü, dijital medya vb. kanallar vasıtasıyla araştırmaları ve bilgi toplamaları istenir (D3.3, OB1, OB2). Elde ettikleri bilgileri sınıfta paylaşmaları sağlanır. Sürecin ardından öğretmen spor yönetimi konusunun içeriğinde yer alan yönetim, yönetici, lider, spor yapılanmaları, federasyon vb. konularını öğrencilere dijital ve görsel kaynaklar aracılığı ile aktarır (OB2, OB4). Öğrencilerin araştırma yaparak edindikleri bilgiler ile öğretmenin kaynaklar aracılığı ile verdiği bilgiler karşılaştırılarak toplanan bilgilerin doğruluğu değerlendirilir. Öğrencilerden performans görevi olarak kulüp, federasyon vb. alanlar oluşturulup bu alanlarda bir spor organizasyonu içinde yönetici ve liderlik yetisinin nasıl kullanılacağına ilişkin drama ya da rol oynama gibi çalışmalar yapmaları istenir (E3.3). Bu süreçte yöneticilerin ve liderlerin davranışlarının yönetim süreçlerini nasıl etkileyebileceği hakkında öğrencilerin fikirleri alınır (SDB1.2, SDB2.2, SDB3.3). Öğretmen öğrencilere üzerinde “Ben iyi bir yöneticiyim çünkü” ve “Ben iyi bir liderim çünkü...” yazılı çalışma kâğıt dağıtır. Öğrencilerin edinilen bilgiler üzerinden çıkarım yapmaları istenir (E1.2, SDB3.3). Süreç analitik dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilebilir.

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Öğrencilerden seçtikleri bir spor branşına ait bir kulübü başarıya götürebilecek unsurları belirleyip o kulübün yöneticisi rolü ile kulübün yönetilmesine yönelik dijital içerik üretmesi istenebilir.

Destekleme

Yönetimde başarılı bir spor kulübünün yönetici pozisyonunda olan bir uzman/uzmanlar sınıf  ortamına davet edilerek öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri edinmeleri sağlanabilir.