Tasarım Alan Becerileri (TSRMAB)
Tasarım, bir ihtiyacın karşılanması veya bir problemin çözülmesi sürecidir. Endüstriyel tasarımı, çevre ve mimari tasarımı, grafik tasarım gibi çeşitli türlere ayrılabilir. Teknoloji tasarım ise tasarım sürecinden başlamak üzere mühendislik, mimarlık, biyomimikri, görsel iletişim, pazarlama, bilgisayar destekli tasarımdan yapay zekâ uygulamalarına, STEAM eğitim yaklaşımından temel tasarım ilkeleri gibi farklı ama birbirini tamamlayan ve problem çözmeye dayalı bilgiyi inşa etme, sorgulama, araştırma, analiz etme, anlama ve sentezleme becerilerini içerir. Sadece problem çözme becerilerini değil aynı zamanda problemleri belirleyebilme, tanımlama gibi üst düzey becerileri de elde ederek bunlara yönelik özgün, estetik, işlevsel, ekonomik ve sürdürülebilir tasarımlar oluşturmayı da amaçlar. Bunun yanı sıra bu tasarımların sunumu ve pazarlanması ile ilgili süreçleri yönetebilme yeteneği de teknoloji ve tasarım kapsamı içerisinde yer alır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde tasarım ürünü oluşturma, benzetişim/benzetim, çoklu ortam sunum ve doğa ve canlıları tasarımla ilişkilendirebilme/esinlenme olmak üzere dört tasarım alan becerisine yer verilmiştir.