Beden Eğitimi, Oyun ve Spor Alan Becerileri (BEOSAB)
Beden eğitimi ve spor; bireylerin fiziksel yetkinliklerini geliştirmelerini, sağlıklı bir yaşam sürdürmelerini, sosyal ve bireysel beceriler kazanmalarını sağlayan bir alan olarak insan yaşamında ve eğitim ortamlarında büyük bir öneme sahiptir. Hareket, yaşamın temel göstergelerinden biridir ve birey kazanması gereken birçok niteliğe hareket sayesinde sahip olur. Hareket etmek; bedenin birçok hareketi yapabilmesi için gereken yetkinliği kazanmasını sağlarken aynı zamanda fiziksel uygunluk (sağlığa/performansa ilişkin), takım çalışması, problem çözme, stratejik düşünme, karar verme gibi birçok becerinin gelişimine de katkıda bulunur.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde hareketi sergileme, hareket kavramlarını uygulama, taktik ve strateji geliştirme, fiziksel aktiviteye katılma, ritmik hareket etme, fiziksel uygunluk sağlama, eşle/grupla hareket etme, adil oyun anlayışına uygun davranma, takım/grup liderliği sergileme ve güvenli ortam oluşturma olmak üzere on beden eğitimi, oyun ve spor alan becerisine yer verilmiştir. Bu beceriler hareket yetkinliği, hareket ilke ve kavramları, fiziksel uygunluk, ritim algısı, takım çalışması, liderlik gibi temel becerileri kazandırmayı hedefler. Bu alan; bireyin yalnızca fiziksel değil aynı zamanda zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimine de odaklanarak çok yönlü bir eğitim anlayışını benimser.
Beden eğitimi, oyun ve spor alan becerileri; fiziksel aktiviteye katılımı artırmayı, sporun etik değerlerini içselleştirmeyi ve güvenli bir ortamda hareket etmeyi sağlayan becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu beceriler, bireyin yaşam boyu fiziksel aktivite alışkanlığı kazanmasını, sağlıklı yaşam tarzını benimsemesini ve sosyal sorumluluk bilinci geliştirmesini destekleyen bir yapı içerisinde tanımlanmıştır. Her bir becerinin tanımı yapıldıktan sonra ilgili süreç bileşenleri açıklanarak becerilerin kazanılmasına yönelik kapsamlı bir çerçeve sunulmuştur.