YAŞ GRUBU: 60-72 AY

Alan Becerileri

Türkçe Alanı:
TAEOB1. Erken Okuryazarlık Becerileri

Sanat Alanı:
SNAB4. Sanatsal Uygulama Yapma

Müzik Alanı
MHB4. Müziksel Hareket Becerisi

Kavramsal Beceriler

KB2.9. Genelleme Becerisi
KB2.9.SB1. Olay/konu/durum hakkında bilgi toplamak
KB2.9.SB2. Ortak özellikleri belirlemek
KB2.9.SB3. Ortak olmayan özellikleri belirlemek

Eğilimler

E1. Benlik Eğilimleri
E1.1. Merak

E3. Entelektüel Eğilimler
E3.1. Odaklanma
E3.2. Yaratıcılık

Programlar Arası Bileşenler
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

SDB2.1. İletişim Becerisi
SSDB2.1.SB4. Grup iletişimine katılmak

Değerler

D3 Çalışkanlık
D3.4. Çalışmalarda aktif rol almak
D3.4.4. Kişisel ve grup içi etkinliklerde sorumluluklarını yerine getirir.

D19 Vatanseverlik
D19.1. Millî bilinç sahibi olmak
D19.1.3. Konuşmasında yabancı kelimeler kullanmaktan kaçınır.

Okuryazarlık Becerileri

OB4.Görsel Okuryazarlık
OB4.4. Görsel İletişim Uygulamaları Oluşturma
OB4.4. SB2. Özgün görseller oluşturmak

Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

Türkçe Alanı:
TAEOB.4. Sözcüklerin harflerden oluştuğunu fark edebilme
TAEOB.4.a. Sözcüklerin harflerden oluştuğunu fark eder.
TAEOB.4. b. Sözcükte yer alan büyük ve küçük harfleri gösterir.

Sanat Alanı:
SNAB.4. Sanat etkinliği uygulayabilme
SNAB4.SB2.b. Yaratıcılığını geliştirecek bireysel veya grup sanat etkinliklerinde aktif rol alır.
SNAB4.SB2.c. Sanat etkinliklerinde yaratıcı ürünler oluşturur.

Müzik Alanı:
MHB4.1. Hareket ve dans etme
MHB4.1.a. Kendisine sunulan seçenekler arasından hareket ve dans edeceği ritimleri/müzik eserlerini seçer.

İçerik Çerçevesi

Kavramlar: Büyük-Küçük, Başlangıç-Bitiş

Sözcükler: Başlangıç

Materyaller: Fotoğraflı isim kartları, etiket

Eğitim/Öğrenme Ortamları: Çocukların etkinlik dosyaları, kalem kutuları gibi bireysel eşyalarına isimlerinin yazılı olduğu etiketler yapıştırılır. (İsimlerin ilk harfleri büyük, diğer harfleri küçük yazılır.) Çocukların isimlerinin alt alta yazılı olduğu fotoğraflı isim kartları  hazırlanır.

Öğrenme-Öğretme Yaşantıları
Öğrenme-Öğretme Uygulamaları

GÜNE BAŞLAMA ZAMANI

Çocuklar sınıfa gelmeden önce çocuklar için fotoğraflarının olduğu ve isimlerinin yazdığı kartlar hazırlanır. İsimlerin ilk harfleri büyük, diğer harfleri küçük yazılır (TAEOB.4.a.). Sözcüklerin harflerden oluştuğunu fark ederek sözcükte yer alan büyük ve küçük harfleri  gösterir. (TAEOB.4.b). Öğrenme merkezlerine, merkez görsellerinin altına çocuk isimlikleri için uygun yapıştırma alanı hazırlanır. Çocukların, sınıfa geldikten sonra fotoğrafları yoluyla isimliklerini bulmaları ve hangi merkezde zaman geçireceklerse o merkeze ait görsele yapıştırmaları istenir (E1.1., E3.1.). Merkez değiştirirken isim kartlarını da uygun yerlere taşımalarına rehberlik edilir.

ÖĞRENME MERKEZLERİNDE OYUN

Çocukların öğrenme merkezlerindeki isim etiketlerini fark etmeleri ve öğrenme merkezlerinde zaman geçirirken isim kartlarını kullanmalarına rehberlik edilir.

BESLENME, TOPLANMA, TEMİZLİK

“Sınıf için rutin haline gelen toplanma müziği açılır ve sınıf toplanmasına rehberlik edilir. Beslenme ve temizlik sürecinin ardından etkinliklere geçilir.

ETKİNLİKLER

Çocukların sohbet zamanı için, çocuklar çember etrafında dans ederler. Müzik durduğunda çemberin ortasında yerdeki fotoğraflarının ve adlarının yazılı olduğu isimliğini alarak masalara oturur. Günlük sohbet sonrasında öğretmen kendi fotoğraflı isim kartını gösterir ve  çocuklara “Eğer kartta fotoğrafımız olmasaydı kendi kartımızı nasıl bulabilirdik?” sorusunu yöneltir. Cevaplar doğrultusunda isimliklerde fotoğraflarının yanı sıra isimlerinin de yazılı olduğuna dikkat çekilir. Öğretmen kendi isim kartını alır ve işaret parmağı ile harflerin  üzerinden gider. İsminin baş harflerine vurgu yapılarak harfler tek tek söylenir. Kaç harf olduğu çocuklarla birlikte sayılır. Çocuklar kendi isimliklerini önlerine koyar. Her çocuk kendi isminin baş harfini ve isminde yer alan harfleri göstererek sayar ve harf sayısı kadar  karşısına düğme veya pet şişe kapağı koyar (TAEOB.4.a, E3.1.). Sonrasında çocuklar etkinlikte kullanmak istedikleri boyalar ve isimlerinin yazılı olduğu A4 kağıtlar verilir çocuklara dağıtılır. Çocuklar otoportrelerini çizer. Otoportreler, çocukların istediği bir alanda sergilenir.  (SNAB4.SB2.b., SNAB4.SB2.c., E3.1., E3.2., OB4.4. SB2.). Çocuklarla bahçeye çıkılır ve uygun bir alanda ayakta çember olunur. Her çocuğun ismi kullanılarak şarkı özgün şekilde söylenir.

“Benim adım ...
Haydi gir koluma
Şimdi bak yanına
Sarıl arkadaşına” şarkı söylenirken özgün şekilde hareket/ dans edilir. Adından hareketli müzik açılır ve dans edilir. Öğretmen müziği durduğunda bir çocuğun isminin başlangıç sesini söyler ve çocuklar sesin kimin ismine ait olduğunu bulmaya çalışırlar, doğru cevaplar alınamazsa ipuçları ile desteklenir. Tüm çocukların isimlerinin şarkıda kullanılmasına özen gösterilir (MHB4.1.a., E3.1., D3.4.4.).

DEĞERLENDİRME

• Her şeyin bir ismi var mıdır?
• Neden her şeyin ismi vardır?
• İsimlerimiz olmasaydı arkadaşlarımız bizi nasıl tanırdı?
• İsimlerimiz yerine ne kullanabiliriz?
• Oyuncaklarımızın, eşyalarımızın üzerindeki etiketlerde sizce ne yazıyor? Etiketler ne işe yarıyor?
• İsminin başlangıç sesiyle aynı olan başka hangi isimler var?

Farklılaştırma
Zenginleştirme

Çocukların isimleri ile birlikte farklı isimlerin de yer aldığı bir görselden çocukların kendi ismini bulma çalışması yapılır.

Destekleme

İhtiyaç duyan çocuklar için; görsel kartlar ile ses farkındalığına yönelik bireysel çalışmalar yapılır.

Aile/Toplum Katılımı

Aile Katılımı: Ailelerden çocukları ile birlikte çocuklarının oyuncak ve bireysel eşyalarına isim etiketleri hazırlamaları istenir.

Toplum Katılımı: Okul yakınında bulunan bir ilkokula gezi düzenlenir. İlkokulun birinci sınıfları gezilir. Sınıf içindeki görsel ve yazılı materyaller incelenir. Sınıf öğretmeni ya da okul rehber öğretmeninden ilkokula hazırlık süreciyle ilgili çocuklarla sohbet etmesi sağlanır.